• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Lietuvoje siūloma tiesti naujus kelius, už kurių naudojimą mokėtų visų automobilių savininkai – tokį siūlymą rengia ir politinį palaikymą jam žada Seimo Ekonomikos komitetas.

Lietuvoje siūloma tiesti naujus kelius, už kurių naudojimą mokėtų visų automobilių savininkai – tokį siūlymą rengia ir politinį palaikymą jam žada Seimo Ekonomikos komitetas.

REKLAMA

„Mes turime išdrįsti tuos kelius (apmokestinti – BNS). (...) To irgi nebijokime, nes kitaip mes nepajusime rezultatų, nes kaimyninės šalys tai daro ir daro aktyviai, tai to norėtųsi“, – trečiadienį komiteto posėdyje sakė jo pirmininkas Kazys Starkevičius.

Anot jo, apmokestinti reikėtų naujos statybos kelius – tai paspartintų jų tiesimą, o tai galėtų daryti Lietuvos automobilių kelių direkcija (LAKD) arba parinktas koncesininkas.    

„Nereikia išsigąsti, kad Lietuvoje bus keliai apmokestinti. Reikia nutiesti naują, o ne apmokestinti seną kelią. Šitas variantas galėtų taip pat būti tinkamas viešam ir privačiam sektoriui, koncesija nutiestas kelias, tokiu būdu gali būti apmokestinimas. Gali pati Kelių direkcija per eilę metų išdėstyti, bet taip mes paspartintume tų kelių statybą, ne vien žiūrėtume į biudžetą ir sakyti, kad nieko negalime padaryti, tiltai griūva“, – BNS po posėdžio sakė K. Starkevičius.

REKLAMA
REKLAMA

Komitetas kitą savaitę įregistruos tokį siūlymą ir žada jam politinį palaikymą

„Bus komiteto siūlymas, šitie dalykai suformuluoti, tik kitame posėdyje priimsime sprendimą. Mes politinį palaikymą tikrai organizuotume“, – teigė K. Starkevičius.

REKLAMA

LAKD vadovas Marius Švaikauskas sako, kad pasiūlymas galėtų būti svarstomas kaip viena iš direkcijos pajamų alternatyvų, tačiau šiuo metu tai yra tik idėja. 

„Tos diskusijos nėra prasidėjusios, nekalbame jau kaip apie kažkokį projektą, kuris numatytas laiko apribojime. Žiūrime į kitų valstybių patirtį, norint padaryti tam tikrą didžiulį progresą ar pokytį kitos valstybės apmokestina kelius (...) Tai paminėtas kaip galimas pajamų šaltinis“, – BNS po posėdžio sakė M. Švaikauskas. 

REKLAMA
REKLAMA

K. Starkevičius sako, kad pritaikius kitų valstybių patirtį už nedidelį mokestį lengvųjų automobilių savininkai naudotųsi  kokybišku keliu ir patogia kelione.

„Kitose šalyse yra ir puikiai pas kaimynus lenkus susitvarkę, ir dalis yra mokama, Kroatijoje buvau – mokama, bet mokestis nėra didelis, bet jauti komfortą, kokybę, yra galimybės pravažiuoti ilgą atkarpą, šiuolaikinės priemonės leidžia tą mokestį paimti be aparatų“, – kalbėjo K. Starkevičius.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Šiuo metu Lietuvoje už kelių naudojimą moka autobusų, vilkikų ir kai kurio specialaus transporto savininkai, o tarifas priklauso nuo transporto priemonės tipo ir išmetamų teršalų kiekio. Per metus jo surenkama apie 53 mln. eurų. 

LAKD šiuo metu diegia elektroninę kelių apmokestinimo sistemą (e-tolling), kuri mokestį padėtų surinkti nuotoliniu būdu, būtų atsiskaitoma nu nuvažiuotą atstumą apmokestintais valstybinės reikšmės magistralinių kelių ruožais. Planuojama, kad ji pradės veikti nuo 2024 metų liepos ir į valstybės biudžetą padės surinkti apie 110 mln. eurų.

Joooooo, jūs tik tiek ir tesugebat.... Apmokestinti.... Kad po to visokie valkatos PEDOpartijos broileriai neskelbiamų derybų būdu pašertų savo draugus.
Siūlau per NATO virsuneliu susitikima protesta ikalti
Na ka, pedopartija prapyle VISUS pinigus, tai dabar mokescius uz zvyrkelius rinks. Nes Genvilas akcizo pakeliemu mokescius uz kura sekmingai sumazins.
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų