Sutartimi, kuri pasirašyta pirmą kartą įmonės veiklos istorijoje, įsipareigojama teikti keleivių vežimo traukiniais paslaugas, skatinti šį kelionių būdą ir kurti patogesnes jo sąlygas. Siekiama, kad geležinkeliu, kuris laikomas tvaresniu viešuoju transportu, keliautų kuo daugiau žmonių.
Dokumentą Geležinkelių muziejuje pristatys susisiekimo ministras Marius Skuodis, LTG generalinis direktorius Egidijus Lazauskas bei „LTG Link“ vadovas Linas Baužys.
M. Skuodis pernai rugsėjį sakė, kad sutartyje bus nustatytos keleivių pervežimo apimtys, paslaugų kontrolės tvarka, be to, sutartis geležinkeliams užtikrintų galimybę paprasčiau skolintis investicijoms, įskaitant traukinių parko atnaujinimą. LTG ketina už maždaug 200 mln. eurų įsigyti naujų elektrinių traukinių.
LTG vadovai anksčiau teigė, kad traukinių pirkimo konkursą tikimasi baigti dar 2022 metais, o traukinius bendrovė iki 2025 metų turėtų gauti etapais.
Bendrovė skelbė, kad Lietuvai ruošiantis iki 2024-ųjų visiškai elektrifikuoti ruožą Vilnius–Klaipėda, „LTG Link“ reikės apie 30 naujų traukinių, dalis kurių bus elektriniai, dalis hibridiniai – jie iki 100 kilometrų neelektrifikuoto ruožo galės važiuoti varomi iš anksto pakrautomis baterijomis.
Valstybė nuo 2018-ųjų LTG grupei kompensuoja keleivių vežimo nuostolius, o dotacijos suma priklauso nuo įmonės sumokamų dividendų. Iki tol įmonė dividendų nemokėdavo, bet pati kompensuodavo keleivių vežimo nuostolius.