Vienintelis sporto renginys, žiūrimas ir dėl reklamos tarp kėlinių, yra „Super Bowl“ transliacija, rašo Kęstutis Vaškevičius staipsnyje „Amerikietiškojo futbolo ypatumai".
Vasario 3 dieną JAV įvyko Nacionalinės amerikietiškojo futbolo lygos (NFL) finalas, dar žinomas kaip „Super Bowl“.
Nežinantiems – prieš gerą šimtą metų amerikiečiai nusprendė, kad regbis (žaidimas ovalo formos kamuoliu. Taip, kad ir ką šnekėtų lietuviai komentatoriai, kamuolys ne visada apvalus) yra pernelyg nuobodus, pakeitė kelias taisykles, ir pavadino naują darinį amerikietiškuoju futbolu. Šiuo metu tai yra populiariausia sporto šaka JAV. „Super Bowl“ metu, kaip ir kiekvienos sporto šakos finale, paaiškėja tų metų čempionai. JAV sporto gerbėjams tai yra metų įvykis, panašiai kaip lietuviams LKL finalai. Tiesa, čia panašumai ir baigiasi.
Štai dalis šių metų „Super Bowl“ reklamų - Jūs žiūrite į 27 milijonus dolerių. Neskaitant savikainos.
Pirma, „Super Bowl“ (arba „Super taurė“) yra žiūrimiausia JAV televizijos transliacija. „Super Bowl“ auditorija, įvairių šaltinių teigimu, vien JAV siekia 80 - 140 milijonų žiūrovų. Aišku, tai neprilygsta Pasaulio futbolo čempionato (virš 700 milijonų) ar olimpinių žaidynių auditorijoms, bet kaip sporto šakai, kuri populiari Amerikos žemynuose, ne taip jau blogai.
Tiek žiūrovų pakanka tam, jog „Super Bowl“ diena JAV užimtų garbingą antrą vietą pagal maisto suvartojimą po Padėkos dienos. Alus, greitas maistas, ir sportas televizoriaus ekrane – tikra amerikietiška svajonė. O Lietuvoje, tenka pripažinti, net krepšinis nesugeba pralenkti šokių ir dainų dešimtukų.
Antra, žurnalo „Forbes“ teigimu, praėjusiais metais „Super Bowl“ prekinis ženklas buvo brangiausias pasaulyje tarp sporto renginių (vertė 379 milijonai dolerių), aplenkdamas aukščiau minėtas vasaros Olimpines žaidynes (176 milijonai dolerių) bei Pasaulio futbolo čempionatą (103 milijonai dolerių). Tiesa, atsižvelgta į tai, jog vasaros Olimpinės žaidynės trunka šiek tiek ilgiau, nei vieną dieną. Bet kam rūpi tos detalės.
Trečia, tai turbūt vienintelis sporto renginys, kurį žmonės žiūri ne tik sportinio intereso vedini, bet ir norėdami pamatyti pertraukų tarp kėlinių metu rodomas reklamas. O norinčių jas parodyti netrūksta. 30 sekundžių trukmės reklama „Super Bowl“ metu šiemet kainavo 2,7 milijono dolerių, o likus trims mėnesiams iki finalo buvo išpirkta virš 90% reklamos laiko. Finalo transliacijos metu netgi informuojama, kur galima rasti visas rodytas reklamas, jei žiūrovas netyčia kažko nepamatė. Dar neteko girdėti apie tokią lietuvišką reklamą, kurią žmonės veržtųsi pamatyti.
Be to, Viskonsino universiteto mokslininkai, atlikę pastarųjų dešimties metų reklamos „Super Bowl“ metu tyrimą, teigia, jog investuotojams taip pat vertėtų stebėti šias rungtynes. Savaitę prieš varžybas nusipirkus daugumos „Super Bowl“ metu besireklamuojančių įmonių akcijų, ir pardavus jas kitą dieną po renginio, gauta grąža bus 1,3% didesnė, nei tą savaitę investavus į Standard & Poor‘s 500 indeksą. Taigi, kitais metais visi taupykite pinigus, ir savaitę prieš „Super Bowl“ pirkite kino studijų, „Proctor & Gamble“, „Careerbuilder.com“ bei „Garmin“ akcijų, nepasigailėsit. Bet nepirkite automobilius gaminančių įmonių akcijų, nieko gero iš to nebus. Bent jau taip sako statistika.
Sunkoka būtų įsivaizduoti tūlą lietuvį LKL finalų metu prisėdusį su bokalu padoriu paros metu nereklamuojamo skysčio prie televizoriaus pažiūrėti reklamos. Nors gal, kada nors...