„Sodrai“ supaprastinus elektroninių prašymų skirti motinystės ir motinystės (tėvystės) pašalpas teikimo tvarką ir po liepos 1-osios nebereikalaujant elektroninio parašo, praėjusį mėnesį tokių prašymų gauta penkiskart daugiau, nei vidutiniškai buvo gaunama ankstesniais šių metų mėnesiais.
Pirmąjį šių metų pusmetį per mėnesį buvo gaunama nuo 60 iki 90 elektroninių prašymų skirti motinystės ar motinystės (tėvystės) pašalpą, tuo tarpu liepą gauti net 432 tokie prašymai.
Iki liepos 1-osios teikiant elektroninius prašymus skirti motinystės ar motinystės (tėvystės) pašalpą reikėjo elektroninio parašo. Dėl šios priežasties elektroninių prašymų iš nėštumo ir gimdymo ar vaiko priežiūros atostogų išėjusių tėvelių buvo sulaukiama retai. Didžioji dalis tokių prašymų „Sodrai“ buvo popieriniai, pristatomi į teritorinius skyrius.
Atsiradus galimybei teikti elektroninius prašymus be elektroninio parašo, iškart sumažėjo popierinių prašymų skirti motinystės ar motinystės (tėvystės) pašalpą. Šiais metais vidutiniškai per mėnesį gaunama apie 4 tūkst. prašymų skirti motinystės ir motinystės (tėvystės) pašalpas.
Elektroninius prašymus žmonės gali pateikti net neišėję iš namų, tokiu būdu jie taupo laiką ir pinigus, nes jiems nebereikia vykti į teritorinius „Sodros“ skyrius. Visus kitus motinystės ar motinystės (tėvystės) pašalpai skirti reikalingus dokumentus bei duomenis „Sodra“ gauna tiesiogiai iš darbdavių, gydymo įstaigų ar gyventojų registro.
Praktika rodo, kad elektroninius prašymus teikiantys žmonės turi mažiau nusiskundimų nei tie, kurie teikia popierinius. Taip yra dėl to, kad teikiant elektroninį prašymą sistema nurodo pildymo klaidas, įspėja, kurie laukai turi būti užpildyti, kad prašymas būtų priimtas nagrinėjimui.
Prašymus motinystės ir motinystės (tėvystės) pašalpoms skirti galima pateikti per Elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą (EGAS) adresu http://gyventojai.sodra.lt. Prisijungti prie EGAS galima ir per elektroninės bankininkystės sistemą.