Apsilankęs greito maisto aptarnavimo restorane „McDonald's“ vilnietis Saulius liko nemaloniai nustebęs.
Su durų užraktu esantis tualetas, kur vyriškis norėjo prieš valgant maistą nusiplauti rankas, atsidaro tuomet, kai įvedamas pirkimo kvito kodas. „Kaip man nusiplauti rankas su maistu rankose, gal neštis jį į tualetą?“, – teiraujasi lrt.lt skaitytojas Saulius. „McDonald's“ atstovai praneša, kad taip kovojama su nemalonia ar nieko neperkančia publika.
Liko nieko nepešęs
Į LRT interneto tarnybą paskambinęs skaitytojas tikino su tokia problema susidūręs pirmą kartą. Nusprendęs per pietų petrauką pasistiprinti sostinės Gedimino prospekte esančiame restorane „McDonald's“, o prieš tai nusiplauti rankas, vyriškis pastebėjo prie vyrų tualeto durų įtaisytą prietaisą, duris atidarantį įvedus pirkimo kvito kodą.
„Moterų tualetas buvo atrakintas, ten toks pat buvęs įtaisas, atrodo, jau nulaužtas. Šiaip ar taip į moterų tualetą gi neisi, neetiška. Tai ir teko tą dieną ten nevalgyti. Pirmą kartą pamačiau tokį prietaisą. Esu buvęs šio tinklo restoranuose užsienyje, bet dar neteko su tokiu reikalu susidurti. Esant vienam ir nusipirkus maisto lieka viena išeitis – eiti į tualetą su nusipirktu maistu“, – konstatavo vilnietis.
Kaip lrt.lt informavo „McDonald's“ Valdymo konsultantė Lietuvai Loreta Penikienė, durų užraktas, kai durys atrakinamos suvedus kasos čekyje nurodytą numerį, Gedimino prospekte įsikūrusiame greito aptarnavimo restorane „McDonald's“ įrengtas lapkričio pradžioje.
Toks užraktas esą vienintelis šalyje, tačiau panašus jau kelerius metus veikia Vilniaus miesto stotyje esančiame „McDonald's“ restorane. Ten tualetu galima pasinaudoti ne suvedus čekyje nurodytą numerį, o paprašius darbuotojo, kuris tualetą atidaro spustelėjęs specialų darbuotojams įrengtą mygtuką prie kasos.
Užraktas skirtas apsaugoti pirkėjus
Naujas įtaisas, pasak L. Penikienės, įrengtas ne siekiant apsisaugoti nuo nieko neperkančių restorano lankytojų, o norint apsaugoti restorano pirkėjus, svečius ir darbuotojus nuo publikos, kuri jiems nėra itin maloni ar net kelia grėsmę.
„Tokios publikos judriausiose miesto vietose pasitaiko nemažai, ji gąsdina mūsų darbuotojus ir lankytojus, dėl to dedame daugiau pastangų jų saugumui užtikrinti. Kol nebuvo šio užrakto, beveik po kiekvieno savaitgalio Gedimino prospekto restorano tualete reikėdavo ką nors remontuoti“, – teigė L. Penikienė.
Pavogtos šiukšliadėžės, sulaužytos spynos ar durys, ištepliotos sienos, pasak pašnekovės, sukelia nepatogumų lankytojams: kol sugadinta ar pavogta įranga pakeičiama, lankytojams reikia kęsti jos stygių, susitaikyti su tualete įrangą remontuojančiais darbininkais ar net būti vandalizmo atvejų liudytojais.
Užsienyje užraktų – daugybė
Užraktai „McDonald's“ restoranų tualetuose, L. Penikienės teigimu, įrengti daugybėje šalių, tačiau tik tuose restoranuose, kuriuose didžiausia vandalizmo statistika – centriniuose arba įsikūrusiuose prie stoties.
„Kiekviena šalis sprendžia savarankiškai, ar jie nori įsirengti užraktus ir kokius. Tarkim, kituose „McDonald's“ restoranuose Lietuvoje kol kas dažnų vandalizmo atvejų nepasitaiko, tad analogiškos ar panašios tualetų užraktų sistemos diegti neketiname.
Įrengus užraktus stoties ir Gedimino prospekto restoranuose vandalizmo atvejų smarkiai sumažėjo. Beje, nuo užrakto Gedimino prospekte įrengimo lapkričio pradžioje jau kartą teko užraktą keisti – jis buvo sulaužytas. Tai dar kartą įrodo, kad jo tikrai reikėjo“, – pokalbį baigė „McDonald's“ Valdymo konsultantė Lietuvai L. Penikienė.
Tarnyba: viskas teisėta
Išgirdusi tokį atvejį Valstybinės maisto veterinarijos tarnybos Vyriausioji specialistė-maisto produktų inspektorė Vita Šturmienė lrt.lt teigė, kad vienintelis teisės aktas, kuriame kalbama apie klientams skirtus tualetus yra Lietuvos higienos norma. Joje yra reikalavimas, kad viešojo maitinimo įmonių lankytojams turi būti sudarytos sąlygos pasinaudoti rankų plovimo įranga bei tualetu. Tą, pasak V. Šturmienės, tarnyba ir tikrinanti.
„O maisto tvarkymo subjektas gali pats pasirinkti būdą, kaip šį reikalavimą įgyvendinti ir surašyti tai savo vidaus tvarkos taisyklėse. Pagal jūsų išdėstytą situaciją, lankytojas turėtų pretenzijas reikšti visų pirma restorano valdytojui, kad išspręstų problemą, kur pasidėti maistą ar kažkas pasaugotų, kitaip spręstų tas problemas “, – pridūrė V. Šturmienė.
Inspektorės teigimu, restoranas suinteresuotas, kad jų klientams būtų patogu. „Šiuo atveju faktiškai reikalavimas yra įvykdytas, yra sudarytos galimybės naudotis tualetu ir rankų plovimo įranga“, – sakė V. Šturmienė.
Vytenis RADŽIŪNAS