„Lietuviškos produkcijos konkurencingumas užsienyje didėja. Mūsų produktų auganti paklausa – tiek bendrovės ekspertų, tiek nemenkų investicijų į modernią gamybos įrangą rezultatas“, – eksporto rodiklių kilimą aiškina AB „Stumbras“ marketingo direktorius Algirdas Čiburys.
Pasak jo, „Stumbro“ produktai svetur ypač vertinami už aukštą kokybę ir unikalumą: „Esame įdomūs, laužome standartus produktus pateikdami originaliau. Tam tikra prasme galime sau leisti daug daugiau nei kiti didieji gamintojai, su kuriais konkuruojame: atidžiau rinktis žaliavas, naudoti tik natūralius ingredientus.“
Geriausiai sekasi Lenkijoje
Ypač ryškiai kito eksporto mastas ir lietuviškų gėrimų paklausa kaimyninėje Lenkijoje. Per pirmuosius 9 šių metų mėnesius ten buvo parduota beveik 900 tūkst. litrų „Stumbro“ produkcijos, t.y. apie 63 proc. daugiau nei per tą patį laikotarpį pernai.
Sparčiausiai Lenkijoje augo sėkmingiausiai „Stumbro“ eksportuojamos degtinės „Stumbras vodka“ pardavimai, kurie per pastaruosius 9 mėnesius padidėjo net 80 proc.
Ši degtinių linija jau dukart yra pelniusi apdovanojimus Lenkijoje: 2009 m. laimėjo „Zycie Handlowe“ žurnalo nominaciją „Geriausias greitojo vartojimo produktas 2009” premium produktų kategorijoje, o 2012 m. interneto portalo „Spozywczy” „Ekspertų rekomenduojamas produktas“ titulą užsienio šalių produktų kategorijoje.
„Šiuo metu „Stumbras vodka“ degtinės Lenkijoje parduodama daugiau nei Lietuvoje. Originalus technologinis sprendimas – natūralūs inkliuzai mūsų gėrimuose atkreipia vartotojų dėmesį, o kartu didina ir lietuviškos produkcijos matomumą“, – tvirtina A. Čiburys, pridurdamas, kad Lietuvoje šio prekės ženklo degtinių pardavimai augo apie 20 proc.
Į Lenkiją taip pat eksportuojami tokie prekių ženklai kaip „Ozone vodka“, „999“, „Imperial XII“, „Summer Garden“, specialiai pagal šios rinkos poreikį kurta „Jagiello vodka“.
Eksporto šalys: nuo Irako iki Peru
Pasak A. Čiburio, gėrimų gamybos tradicijos, iki 2 mln. Lt per metus siekiančios investicijos į kiekvieną prioritetinį prekės ženklą, naujausias gamybos technologijas bei produktų dizainą leidžia pamažu vis labiau įsitvirtinti užsienio rinkose ir nenusileisti žymiausiems užsienio prekės ženklams.
Tai svarbu tiek veržiantis į naujas „Stumbrui“ eksporto rinkas, tokias kaip Irakas, Azerbaidžanas, Vokietija, Bangladešas, tiek ten, kur pozicijos jau gana tvirtos: Latvijoje, Estijoje, Izaraelyje, Turkijoje, JAV, UK, Ispanijoje, Peru, Lenkijoje.