Anot STT, analizės metu nustatyta, kad savivaldybės organizuojama atrankos procedūra yra tik formalaus pobūdžio, nes pretendentų gebėjimai ir pasirengimas vykdyti šias funkcijas nėra vertinami – nėra kriterijų, pagal kuriuos būtų galima objektyviai įvertinti pretendentų pasiruošimą ir tinkamumą teikti šias paslaugas.
Taip pat nenustatyti administratorių parinkimo kriterijai objektams, kuriuose dauguma patalpų nuosavybės teise priklauso savivaldybei. STT teigimu, pernelyg plati savivaldybės diskrecija pasirenkant administratorių vertinama kaip korupcijos rizikos veiksnys.
STT taip pat teigia, kad nepakankamai kontroliuojami daugiabučių namų administratorių vykdomi pirkimai, „todėl išlieka prielaidų piktnaudžiauti ir reikalingus darbus ar paslaugas pirkti nepagrįstai didelėmis kainomis“.
STT turi priekaištų ir dėl administratorių veiklos kontrolės, pvz., per pastaruosius dvejus metus iš esamų daugiau nei 30 daugiabučių namų administratorių, savivaldybė planinių patikrinimų metu įvertino 5 administratorių veiklą, o neplaninių patikrinimų metu – 8 administratorių.
Anot pranešimo, nėra aiškiai įvardintų pagrįstų motyvų dėl tikrintinų administratorių parinkimo. STT pareigūnai atkreipė dėmesį, kad visi planinių tikrinimų metu patikrinti asmenys administravo sąlyginai nedaug daugiabučių namų – nuo 15 iki 88, kai tuo tarpu didžioji dalis administratorių administruoja nuo 200 iki 700 namų.
Siekiant pašalinti ar sumažinti nustatytus korupcijos rizikos veiksnius STT pateikė pasiūlymus Vilniaus miesto savivaldybei ir Aplinkos ministerijai. Jos per 3 mėnesius turės informuoti STT, kaip į rekomendacijas bus atsižvelgta.