„Starbucks“ centrinė būstinė Sietle, regis, yra tikra šventykla kavos mėgėjams. Sienos čia dekoruotos kepintomis pupelių statinėmis bei kavamedžiais, kurių šakos linksta nuo vaisių . „Starbucks“ prekės ženklo vadybininkė Michelle Gass transformavo naująjį „Seatle's Best Coffee“ padalinį, suteikdama permainų ne tik interjerui, bet ir kavos puodeliams. Kad patrauktų svečių dėmesį, kava pradėta pilstyti į ryškius raudonus ir oranžinius įpakavimus.
„Mes labai rimtai žiūrime į savo gaminamą kavą. Ir labai ją mėgstame“, - sako didžiausio pasaulyje kavos gėrimų tinklo veteranė M. Gass. 1996 metais ji pradėjo tarptautinio tinklo plėtrą, kurios sėkmę nulėmė dabar jau 2 mln. dolerių vertės „Frapuccino“ prekinis ženklas. Ji valdė kompaniją gana ilgą laiką, kol 2008 metais generalinis direktorius Howardas Schultzas neperėmė jos pareigų. Dabar ponia Gass jau ketina plėstis Europoje, Viduriniuose Rytuose ir Afrikoje.
2008 metais „Starbucks“ pardavimai ėmė kristi, kavinė susidūrė su nuožmia „McDonald's “ ir „Dunkin' Donuts“ konkurencija. Pirmasis žingsnis, kurio ėmėsi Schultzas buvo Gass paskyrimas kompanijos strategijos vadove. „Michelle yra drąsi lyderė, pasižyminti reta verslo ir tarpasmeninių įgūdžių kombinacija, - sako jis. - Ji buvo puiki patarėja ir partnerė, padėjusi transformuoti kompaniją.“
Ji padėjo suplanuoti ir įvykdyti pertvarkymo operaciją bei pasamdė 137 000 darbuotojų 17 000 kavos parduotuvių. „Aš mėgstu iššūkius, - sako ji. - Tai buvo labai unikalus vaidmuo. Dirbdami kartu su Schultzu įgyvendinome pagrindinius pokyčius, lėmusius tarptautinio tinklo sėkmę.“
Tuo pačiu metu, Schultzas trokšdamas naujovių sukūrė tirpiosios kavos formulę. Jis norėjo tai padaryti kaip įmanoma greičiau, todėl atsigręžė į savo ištikimąją pagalbininkę M. Gass. Ji, išnagrinėjusi rinkos tyrimus, priėjo išvados, kad tokia kava tik apjuodintų „Starbucks“ prekinį ženklą. Pats terminas „instant coffee“ (tirpioji kava) skambėjo atstumiančiai, todėl jis buvo pakeistas „ready brew“. Pardavimai per 10 mėnesių pasiekė 100 mln. dolerių.
2009-aisiais p. Gass buvo patikėta kita užduotis – pastatyti ant kojų „Seatle's Best Coffee“. „Daryk, ką išmananti, bet noriu, kad tai būtų milijardus nešantis verslas“, - kreipdamasis į M. Gass tuomet kalbėjo Howardas Schultzas. Tikslas, kurį užsibrėžė „Starbucks“ vykdomasis direktorius, toli gražu nepasiektas, bet produkto orientavimasis į vidurinės klasės atstovus, kurie ne ypač žavisi garsiais kavos prekių ženklais, padarė akivaizdžią pažangą.
Tapusi „Seattle's Best“ vadove, ponia Gass įsiūlė šio padalinio gaminamą kavą tokioms kompanijoms kaip „Burger King“, „Delta“, „Subway“, ji taip pat yra pilstoma kavos aparatuose ir pardavinėjama daugelyje maisto prekių parduotuvių. Ponia Gass sunumeravo ir spalvomis atskyrė kavos rūšis, kad pirkėjams būtų patogiau orientuotis. Tradicinius rudos spalvos kavos puodelius ji pagyvino ryškiomis raudonomis ar oranžinėmis spalvomis. Nors „Seattle's Best“ dar nepasiekė milijardinio pelno, ponia Gass tikina, kad tai netolimoje ateityje.
Pati M. Gass, užaugusi Levinstone, įgijo chemijos inžinerijos laipsnį Vusterio Politechnikumo Institute, Masačiusetse, vėliau kompanijoje „Procter & Gamble“ rūpinosi „Crest“ dantų pastos rinkodara bei pardavimais, ir galiausiai, kai jos vyrui buvo pasiūlytas darbas vakaruose, jiedu išvyko į Sietlą.
Kol M. Gass nebuvo pasamdyta „Starbucks“ Frappuccino rinkodaros vadybininke, šis saldus grietininis gėrimas nebuvo mėgstamas ir paklausus tarp vartotojų. Moteris dienų dienas praleisdavo prekybos centruose ir kalbėdavosi su „Starbucks“ lankytojais. Jai pavyko išsiaiškinti, ko iš šio gėrimo tikisi vartotojai. Ji įdiegė tokias naujoves kaip žalios spalvos šiaudeliai, per kuriuos geriama kava, kupolo formos puodelių dangteliai ir, pagaliau, pati kava „Frappuccino“ buvo sumaišyta su kitomis sudedamosiomis dalimis, tokiomis kaip karamelinis sirupas bei dažniausiai pagardinta plakta grietinėle. „Kad sukurtumėte ką nors naujo, turite atsižvelgti į menkiausias detales“, - sako ji.
2011 metų birželį, praėjus vos dviem metams po staigaus „Seattle's Best“ augimo, poniai Gass Schultzas pateikė naują pasiūlymą. Padalinęs „Starbucks“ į tris regionus - Amerikos; Azijos - Ramiojo vandenyno bei Europos; Vidurinių rytų ir Afrikos arba EMEA - jis įgaliojo ponią Gass būti atsakingą už EMEA regiono vystymąsi ir plėtrą. Ji nedvejodama sutiko ir skubiai persikėlė su šeima į Londoną.
Šiandien „Starbucks“ per metus gauna 10,7 milijardų dolerių pelno ir Schultzas nori šį skaičių padvigubinti. M. Gass šių metų spalį tapusi EMEA prezidente, teigia, turinti naujų minčių šiam tikslui įgyvendinti.