Pagal atnaujintas EY prognozes, elektromobilių pardavimai iškastiniu kuru varomų automobilių pardavimus viršys Europoje, Kinijoje ir JAV – didžiausiose pasaulio automobilių rinkose. O iki 2045 metų tradiciniai automobiliai sudarys mažiau nei 1 proc. pasaulyje parduodamų naujų automobilių.
Vyriausybių pastangos kovoti su klimato kaita skatina elektromobilių paklausą Europoje ir Kinijoje. EY mano, jog perėjimo prie elektromobilių srityje pirmaus Europos Sąjunga – bendrovės prognozėmis, šios rūšies automobilių pardavimai bloke tradicinių automobilių pardavimus viršys iki 2028 metų. Kinijoje tai įvyks 2033 metais, o Jungtinėse Valstijose – 2036 metais, prognozuoja ekspertai.
Jungtinės Valstijos perėjimo prie elektromobilių srityje nuo kitų pirmaujančių rinkų atsilieka dėl to, jog per Donaldo Trumpo (Donaldo Trampo) prezidento kadenciją buvo sušvelnintas reguliavimas.
Tuo tarpu dabartinis Baltųjų Rūmų šeimininkas Joe Bidenas (Džo Baidenas) prisijungė prie Paryžiaus klimato susitarimo ir pasiūlė skirti 174 mlrd. JAV dolerių perėjimo prie elektromobilių spartinimui. Jo iniciatyvoje, be kita ko, numatoma šalyje įrengti 0,5 mln. įkrovimo stotelių.
„Manome, kad J. Bideno administracijos sukurtos reguliavimo sąlygos yra svarbus indėlis, nes jis [prezidentas] turi plataus masto tikslų“, – interviu agentūrai „Bloomberg“ pareiškė Randy Milleris (Rendis Mileris) iš EY.
Elektromobilių paklausos augimą taip pat skatina tai, kad šiomis transporto priemonėmis vis labiau domisi vartotojai.
„Atsiranda kur kas daugiau kur kas patrauklesnių elektromobilių modelių“, – pažymėjo R. Milleris.
EY ekspertai prognozuoja, kad Europa pagal elektromobilių pardavimus pirmaus iki 2031 metų, kuomet į pirmą vietą išsiverš Kinija.