Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba („Sodra“) tikisi, kad galimybė elektroninėmis paslaugomis naudotis išmaniuosiuose telefonuose bus naudinga klientams ir padidins elektroninių paslaugų populiarumą.
Socialinės apsaugos ir darbo viceministras Audrius Bitinas teigia, kad diegdama naujausius technologinius sprendimus „Sodra“ prisideda prie Europos Sąjungos mastu užsibrėžtų tikslų įgyvendinimo, o svarbiausia kuria patikimas, saugias ir patogias paslaugas gyventojams.
„Nekyla jokių abejonių, kad sparčiai augant išmaniųjų telefonų vartotojų skaičiui, elektroninės paslaugos turi būti pritaikytos šiems įrenginiams. Tuo keliu eina ne tik privačios, bet ir valstybinės įmonės, įstaigos, institucijos. Galime pasidžiaugti, kad „Sodra“ metų pradžioje startavusi su išmaniesiems telefonams pritaikytomis elektroninėmis paslaugomis tapo viena pirmųjų nuėjusių šiuo keliu“, - įsitikinęs A.Bitinas.
„Sodros“ elektroninės paslaugos išmaniesiems telefonams pritaikomos palaipsniui. Šiuo metu jau pilnai pritaikytos populiariausios paslaugos, tokios kaip prašymų skirti ligos, motinystės, tėvystės, kitas pašalpas teikimas, įvairių suvestinių draudėjams ir apdraustiesiems formavimas, pvz.: apie asmens gautas išmokas, apie prognozuojamą pensijos dydį, apie su asmeniu susijusių duomenų teikimą įstaigoms ir kt. Per šiuos metus išmaniesiems telefonams bus pritaikyta didžioji dalis „Sodros“ elektroninių paslaugų dalis.
Mindaugas Strumskis, “Sodros" direktoriaus pavaduotojas, sakė neabejojantis elektroninių paslaugų išmaniuosiuose telefonuose naudojimosi galimybės populiarumu. „Stebime išaugusį visuomenės poreikį informacinėms technologijoms. Kasmet vis daugiau duomenų gauname elektroniniu būdu. Išmaniųjų įrenginių dėka žmonės tampa vis labiau mobilūs, tokios turi būti ir mūsų paslaugos, jei norime patenkinti augančius mūsų klientų poreikius“, - įsitikinęs M.Strumskis.
Šiuo metu net 42 proc. prašymų skirti ligos pašalpą gauti per Elektroninę gyventojų aptarnavimo sistemą (EGAS), net 75 proc. draudėjų teikia informaciją, pasirašytą elektroniniu parašu, per Elektroninę draudėjų aptarnavimo sistemą (EDAS), per šią sistemą „Sodra“ gauna apie 95 proc. informacijos apie apdraustuosius.
„Informacinių technologijų naudojimas didina “Sodros" darbo efektyvumą, o klientai gali greitai ir pigiai naudotis teikiamomis paslaugomis. Neabejojame, kad galimybė naudotis elektroninėmis „Sodros“ paslaugomis išmaniuosiuose telefonuose netruks išpopuliarėti tarp tokių ryšio priemonių turėtojų“, - teigė M.Strumskis.
Tai, kad visuomenėje sparčiai auga poreikis svarbiausius reikalus tvarkyti internetu, iliustruoja ir Elektroninė pažymėjimų tvarkymo sistema (EPTS). Ši sistema gydymo įstaigų darbuotojams leidžia automatiškai gauti informaciją, apie asmens draustumą, anksčiau registruotus nedarbingumo periodus bei kitus duomenis, reikalingus nedarbingumo pažymėjimų formavimui, kurti elektroninius nedarbingumo pažymėjimus, pasirašyti juos elektroniniu parašu ir automatiškai perduoti „Sodros“ informacinei sistemai.
Įdiegus sistemą, nuo 2010 liepos 1 d., Lietuvoje pereita prie elektroninių nedarbingumo pažymėjimų ir visiškai atsisakyta popierinių analogiškų dokumentų. EPTS sukūrimas ir įdiegimas „Sodrai“ kainavo 2 mln. litų. Sistemos projektavimas ir kūrimas užtruko iki 1,5 metų.
Ši sistema per metus vizitų pas gydytoją skaičių leido sumažinti 640 tūkstančių. Iki EPTS įdiegimo gyventojai norėdami „uždaryti biuletenį“ privalėjo vykti pakartotinio vizito pas gydytoją, dabar tai daryti nebūtina. Jei skaičiuosime, kad gyventojui nuvykti pas gydytoją ir grįžti namo vidutiniškai užima dvi valandas, o viena žmogaus darbo valanda vidutiniškai kainuoja 12,48 Lt, įvertinus sumažėjusį vizitų pas gydytojus skaičių per metus, skaičiuojama, kad EPTS įdiegimas Lietuvos visuomenei 2010 m. rugsėjo 1d. – 2011m. rugpjūčio 31d. laikotarpiu leido sutaupyti 16 mln. Lt.
Ši suma dar padidėtų, jeigu įskaitytume sutaupytą gydytojų darbo laiką, gyventojų išlaidas kelionei ir pan. Sutaupo lėšų ir gydymo įstaigos: popierinių nedarbingumo pažymėjimų spausdinimo išlaidos kasmet sudarydavo apie 1 mln. Lt, dar tiek pat gydymo įstaigos išleisdavo pažymėjimų vežiojimui ir archyvavimui.
Mastrichte vykusioje Europos viešojo sektoriaus apdovanojimų (angl. European Public Sector Awards, EPSA) ceremonijoje EPTS gavo Geriausios praktikos nominaciją. Iš viso dėl įdiegtų naujovių įvertinimo varžėsi 32 Europos šalys ir institucijos, iš viso pateikusios 274 paraiškas. EPSA rengiami nuo 2007 metų kas dvejus metus. EPSA organizuoja Europos viešojo administravimo institutas (angl. European Instutute of Public Administration, EIPA).