„Savarankiškai dirbančiųjų gyventojų informavimo kampaniją pirmą kartą įgyvendinome pernai – deklaravimo laikotarpiu paskambinome 67 tūkst. žmonių. Aiškiai ir operatyviai pateikta informacija daugeliui klientų palengvino įmokų mokėjimo procesą, leido asmeniškai pasikonsultuoti su specialistais. Todėl šį asmeninį bendravimą su klientais tęsiame ir šiais metais“ – sako „Sodros“ direktoriaus pavaduotojas Ježy Miskis.
Šių metų VMI pajamų mokesčio deklaracijos pildymo formoje (vedlyje) individualią veiklą vykdantiems gyventojams yra pateikiamos mokėtinos VSD ir PSD įmokos, tačiau mokėtina suma gali skirtis priklausomai nuo to, ar žmogus teikė SAV pranešimus ir mokėjo VSD įmokas metų eigoje, taip pat nuo to, ar kiekvieną mėnesį mokėjo PSD įmokas. Tad VMI vedlyje pateiktą informaciją būtina pasitikslinti.
Kiek tiksliai įmokų sumokėti, gali patarti „Sodros“ darbuotojas. Paskambinę arba išsiuntę elektroninį laišką specialistai pateiks mokėtinas sumas ir įmokų kodus, taip pat informuos gyventojus dėl duomenų apie valstybinio socialinio draudimo laikotarpius bei draudžiamąsias pajamas įrašymą į Apdraustųjų registrą.
„Sodros“ specialisto skambutis nėra raginimas sumokėti įmokas kuo greičiau. Tai galima padaryti iki deklaravimo laikotarpio pabaigos – šiais metais iki gegužės 2 d. Susisiekdami su klientais asmeniškai, siekiame pateikti jiems informaciją kuo paprastesniu būdu ir išgirsti jiems rūpimus klausimus“, – paaiškina J. Miskis.
Reikėtų atkreipti dėmesį, kad šiuo laikotarpiu padaugėja ir sukčių, prisidengusių svetimu vardu, skambučių. Svarbu žinoti, kad „Sodros“ specialistai nediktuoja telefonu sąskaitos numerių, į kuriuos reikia pervesti įmokas, taip pat nesiunčia jų elektroniniu paštu ar trumposiomis žinutėmis.
Pajamas deklaravę gyventojai savo įsipareigojimus „Sodrai“ – mokėtinų socialinio draudimo įmokų dydį gali sužinoti ir prisijungę prie asmeninės draudėjo paskyros čia.
Jeigu sumokėti įmokas kyla sunkumų, gyventojai taip pat gali kreiptis į „Sodrą“ dėl įmokų atidėjimo.