Justina Ūsaitė
„Greipo“ įkūrėjai Rokas Kondratas ir Aurimas Mažylis yra paprasti vilniečiai. Idėja įkurti verslą jiems gimė… bestovint eilėje prie išparduodamų televizorių. Jie atvirai ir nuoširdžiai papasakojo apie savo idėją ir kaip viską pradėjo.
Su e. komercija dirba ne vienus metus
R. Kondratas ir A. Mažylis ryžosi pradėti savo verslą neatsitiktinai. Bičiuliai dirbo ir dirba internetinio verslo įmonėse. Aurimas dirba direktoriumi, o Rokas – rinkodaros specialistu. Šiuo metu pragyvenimui jie užsidirba iš samdomo darbo, o laisvalaikiu tobulina savo internetinę parduotuvę.
Dažnas verslininkas sako, kad samdomame darbe nemėgsta kontrolės, kitų dalykų, tačiau Rokui ir Aurimui tai patinka. Tai, kad įkūrė savo parduotuvę, yra logiška ir natūralu.
„Internetines parduotuves turi daugybė žmonių, nieko nesuvokiančių apie e. komerciją. Pamanėme, o kodėl mes tokios neturime? Juk turime daug patirties ir mokėsime puikiai ją tvarkyti!“ – sakė verslininkai. Draugai nuo mokyklos
Rokas ir Aurimas mokykloje buvo bendraklasiai. Pirmasis jų bendras kūrinys buvo mokyklos radijo įkūrimas, jame jie dirbo didžėjais. Vėliau abu studijavo VGTU, tik skirtingas specialybes. Aurimas baigė vadybą, o Rokas – transporto inžineriją.
Idėja kilo... eilėje prie televizorių
„Buvo paskelbta akcija, kad televizoriams taikoma 50 procentų nuolaida vienoje elektronikos prekių parduotuvėje. Atsistojome į eilę su kitais norinčiais įsigyti televizorius pirkėjais ir pradėjome diskutuoti“, – pasakojo Aurimas.
Kalbantis technologijų, e. komercijos temomis, dalijantis patirtimi, analizuojant kitų klaidas kilo mintis imtis veiklos.
Kitą dieną Aurimas sulaukė Roko žinutės: „Tai darome?“ Širdis suvirpėjo, apėmė azartas ir taip prasidėjo „Greipo“ istorija.
Pirmiausia – strategija
Bičiuliai sako viską darę kartu: atsisėdo su savo draugėmis (dabar jau žmonomis), išgrynino idėją, apsisprendė dėl „Facebook“ strategijos, reklamos ir ėmėsi veiksmų.
Bendraminčiai nusprendė prekiauti smagiais, linksmais, aksesuarais, kokius nešioja patys.
„Pirmiausia radome produktą, susitarėme su tiekėjais, o tik tada įkūrėme parduotuvę“, – sakė jie.
Įdomu tai, kad verslininkai sugalvojo išskirtinę „Facebook“ strategiją. „Greipo“ svarbiausia suteikti klientui kuo daugiau informacijos apie savo ir panašius produktus, kurti vertę. Todėl jie deda nuorodas ir į produktus, esančius užsienio e. parduotuvėse. Jei sulaukia daug „like“, komentarų iš jų puslapio gerbėjų – būna, kad susitaria ir patys ima prekiauti tuo produktu.
Svarbu dėmesingumas klientui ir greitis
Verslininkai visada kreipia dėmesį į kokybę – kojinės ar laikrodžiai ne tik smagiai atrodo, bet ir yra kokybiški. Galbūt todėl tarp jų klientų – ne vien paaugliai ar vaikai. „Turime daug klientų, kuriems yra apie 30 metų“, – pasakojo verslininkai.
O ir šiaip naujas prekes verslo įkūrėjai renkasi pagal savo skonį. „Susėdame keturiese ir žiūrime katalogus. Renkamės, ko patys norėtume, ką nešiotume“, – sakė pašnekovai.
Naujus produktus jie visada išbando. Tik tada, jei jiems tinka ir atitinka lūkesčius, tenkina prekių nuotraukos ir kokybė, ima pardavinėti.
„Mes prekes pristatome per 1 ar 2 dienas, o kai kurie pardavėjai prekių net neturi pas save. Pirkėjui tenka laukti apie 2 savaites, o ir tai, būna, pasako, kad užsakymo nebus“, – savo pranašumą įvardijo pašnekovai. Jie visad turi prekių – tam namuose skirtos kelios dėžės. Tai mini sandėlis, bet juk reikia nuo ko nors pradėti.
„Pradžioje turėjome vieną dėžę, o dabar jau tris!“ – sakė smagiai nusiteikę pašnekovai.
Verslą plėtoja taupiai ir po truputį
Tai nėra verslas, kurį norima užauginti kuo greičiau. Ką tik gali, jie daro patys, kartais net pristato klientams prekes. Taip galima pamatyti jų reakciją, užmegzti ryšį. Verslininkai pasirinko mažosios bendrijos veiklos formą, nes taip pigiau.
„Visą gautą pelną galime ir investuojame į prekes – užsakome jų daugiau, pasiūlome naujų produktų“, – pasakojo bendraminčiai.
Ryžto ir originalumo!
Pradedantiems verslininkams Rokas su Aurimu pataria ryžtis: „Jeigu bijote mesti darbą, galite pigiai pradėti dirbdami kitur. Rizikuojate tik savo laiku. Šiek tiek pinigų reikės, bet mes iš pradžių tam skyrėme apie 2 tūkstančius litų. Tad viskas įmanoma.“
Anot pašnekovų, svarbu nebijoti būti išskirtiniams. Aišku, nebūtina sugalvoti unikalios idėjos, gal pakaks tik šį bei tą patobulinti, padaryti šiek tiek geriau, patogiau nei konkurentai. „Jei norite įkurti automobilių plovyklą, pagalvokite, gal galite automobilius plauti originaliai?“ – retoriškai klausė pašnekovai.