„Faktas, kad galime asfaltuoti žvyrkelius, kurie yra ekonomiškai atsiperkantys. Daug yra kriterijų, bet paprasčiausias buitinis – jeigu virš 100 automobilių per parą pravažiuoja, tai tas kelias turėtų būti tvarkytinas“, – susitikime su Seimo Lietuvos valstiečių ir žaliųjų sąjungos frakcija kalbėjo M. Skuodis.
„Lietuvoje šiuo metu turime 25 proc. neasfaltuotų valstybinių kelių. Mūsų tikslas, valstybinis, sumažinti šį rodiklį iki 18 proc. Daugiau nėra ekonominės logikos tvarkyti ir Skandinavijos šalyse mažiau negu 18 proc. Bet tai turi būti normalūs žvyrkeliai“, – teigė jis.
Anot politiko, kad būtų pasiektas minėtas rodiklis, reikia sutvarkyti 1,4 tūkst. kilometrų neasfaltuotų kelių.
„Kad tą sutvarkytume, reikia sutvarkyti apie 1400 km. Valstybės mastu tai nėra daug ir naujoje mūsų parengtoje programoje yra numatyta sutvarkyti maždaug pusė to“, – tvirtino jis.
Susisiekimo ministerija metų pradžioje pranešė planuojanti įgyvendinti naujus 2024–2028 metų valstybinės reikšmės kelių su žvyro danga asfaltavimo projektus. Prioritetinės eilės sąrašas bus sudaromas atsižvelgiant į savivaldybių sureitinguotus asfaltuotinų kelių ruožus.
Ministerija nurodo, kad asfaltuotinų žvyrkelių sąrašas bus sudaromas vertinant juos pagal balus, atskiras ruožas gali surinkti iki 100 balų. Balai bus skiriami atsižvelgiant į eismo intensyvumą ruože, neasfaltuotos dalies ilgį bei gyventojų ir darbuotojų skaičių kelio aplinkoje.
Susumavus visų šių kriterijų balus, asfaltuotinas žvyrkelio ruožas galės surinkti iki 65 balų. Savivaldybės, nurodydamos prioritetus, gali pridėti projektui iki 25 balų. Papildomi 10 balų bus skiriama ir tuomet, jei asfaltuotinas ruožas sutampa su viešojo transporto ar mokyklinių autobusų maršrutais.
Kelių priežiūros ir plėtros programoje KPPP šiems metams žvyrkeliams numatyta 7,7 mln. eurų. Atlikus vertinimą, šiuo metu yra nustatyti 354 asfaltuotinų žvyrkelių ruožai (apie 1 360 km iš esamų 5 280 km).