Marija Gabrienė, LRT televizijos naujienų tarnyba, LRT.lt
Spaustuvininkai pastebi, kad lietuviai vakariečius pasivijo technologijomis, bet išmokti planuoti darbus sekasi ne visiems.
Uostamiesčio spaustuvėse beveik pustrečio mėnesio trukęs įtemtas darbymetis pamažu baigiasi. Ant konvejerio – paskutiniai kalendoriai. Spaustuvininkai pastebi, kad skandinavai šiomis kalėdinėmis dovanomis rūpinasi iš anksto, užsakymų gauna jau vasarą. O kai kurie lietuviai vis dar laukia paskutinės minutės.
„Mes savo klientus raginame pradėti gaminti jau rugpjūčio mėnesį ir tie, kurie paskuba, užsako – laimi. Tuo metu mes galime klientui suteikti 10–15 proc. nuolaidą, o paskutinės minutės pasiūlymai spaustuvei visada brangesni“, – teigia spaustuvės „Druka“ direktorius Algirdas Apulskis.
Kompanijos užsako nuo 100 iki 10 tūkst. kalendorių. Pastaraisiais metais populiarėja vienetiniai spaudiniai. Juose žmonės dažniausiai sudeda artimųjų nuotraukas. Tokio kalendoriaus kaina svyruoja nuo 13 iki 20 litų. Bendrovėse labiau populiarūs darbo planavimo ir reprezentaciniai kalendoriai, kuriuose daugiau erdvės skiriama reklamai, klientams. Dažnai jie būna su kompanijų nuotraukomis.
„Įmonėms labai sunku atsispirti nuo noro parodyti, kas mes tokie. Štai – statome namus, gręžiame skylutes. Šiuo metu pradeda populiarėti kūrybiniai kalendoriai, bendrovės didelį dėmesį skiria aplinkosaugai. Daugiau įmonių spausdina ant technologinio ekologiško popieriaus. Jie prašo, kad mes naudotume ekologiškas medžiagas“, – apie klientų pageidavimus kalba S. Jokužio leidyklos-spaustuvės savininkas Saulius Jokužis.
Pastebima, kad didėja ne tik užsakymų apimtys. Šiemet įvairių kalendorių S. Jokužio spaustuvėje išleista 15 proc. daugiau nei pernai, tai – daugiau nei 100 tūkst. Daugėja ir užsakovų. Dažniausiai tai naujai įsikūrusios bendrovės. Lietuvių darbštumą ir kokybę gerai vertina ir skandinavai, kuriems šiuo metu jau spausdinamos po Naujųjų prasidėsiančių nuolaidų reklamos.