Į naujienų portalą balsas.lt kreipęsis skaitytojas (vardas ir pavardė redakcijai žinomi) piktinasi, kad oro bendrovė nesilaiko savo įsipareigojimų ir bando išsisukti tik grąžindama pinigus už bilietus.
„Keleiviai yra palikti likimo valioje – „Wizz Air“ atsisako keleivius skraidinti kitais panašiais būdais, kad jie pasiektų savo kelionės tikslą. Palieka tik vienintelę galimybę – atsiimti sumokėtus pinigus, bet ir juos atiduos tik perėjus „biurokratinius koridorius“, - laiške rašo nukentėjusysis.
Pasak vyriškio, „Wizz Air“ tikina, kad jie bilietų pakeisti negali, tačiau savo sprendimą paaiškinti atsisako. „Kitaip sakant, akivaizdžiai pažeidinėja („Wizz Air“ - balsas.lt) keleivių teises – neleidžia rinktis. Susisiekus su jais per skambučių centrą ar el. paštą, jie atsako tą patį – bilietų nekeisime. Pastaruoju metu ši kompanija įžūlėja vis labiau ir labiau – artėja prie kitos pigių skrydžių bendrovės - „Ryanair“ lygio“, - piktinasi skaitytojas. Anot jo, turėtų būti ne mažiau nei keli tūkstančiai keleivių, kurie taip pat neranda teisybės.
Viskas keleivių rankose
Europos Parlamento ir Tarybos reglamentas numato, kad atšaukusi skrydį, oro bendrovė turi užtikrinti, kad vartotojams būtų suteikta galimybė rinktis vienas iš kompensavimo būdų: per septynias dienas atgauti visą už bilietą jį perkant sumokėtą sumą, kaip galima greitesnį nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis arba nukreipimą kitu maršrutu į galutinę paskirties vietą panašiomis kelionės sąlygomis kitu keleiviui patogiu laiku, jeigu yra vietų.
Advokatų profesinės bendrijos „Magnusson ir partneriai“ teisininkas Aurimas Banys teigia, kad vartotojų teisės šiuo atveju aiškiai nustatytos ir jos garantuoja keleiviams net kelias alternatyvas, todėl viskas priklausys nuo jų pačių tolimesnių veiksmų.
„Šioje situacijoje yra aktualus ir kompensacijos klausimas, nes pagal reglamentą, atšaukus skrydį, keleiviai įgyja teisę ir į kompensaciją, kurios dydis priklauso nuo atstumo. Tam tikrai atvejais vežėjas neprivalo mokėti kompensacijos. Viena iš tokių išimčių galėtų būti ypatingos aplinkybės“, - sakė teisininkas. Pasak jo, šiuo konkrečiu atveju reikia nustatyti, ar įvykiai Kijeve gali būti laikomi tomis ypatingomis aplinkybėmis, kurios atleistų nuo kompensacijos mokėjimo.
„Nemanau, kad šiuo atveju tai (neramumai Kijeve – balsas.lt) gali būti laikoma ypatingomis aplinkybėmis. Jeigu ten vyktų aktyvūs kariniai veiksmai, tokiu atveju galbūt ir būtų galima tai pateisinti. Tačiau iš pateiktos fabulos matau, kad vežėjas atsisako vežti keleivius dėl ekonominių prielaidų – nes daug keleivių atsisako šio maršruto ir vežėjui neapsimoka skraidinti keleivių į Kijevą“, - sakė A. Banys. Jo teigimu, šiuo atveju ekonominė priežastis negali būti laikoma ypatinga aplinkybe.
Teisininkas pabrėžė, kad labai svarbu atkreipti dėmesį į tai, kada keleiviai buvo informuoti apie skrydžio atšaukimą, nes nuo terminų labai daug kas priklauso. Jis paragino nedelsti ir drąsiai nukentėjusius vartotojus kreiptis į tiesiai į vežėją, jei tik jie mano, kad jų teisės buvo pažeistos.
„Remiantis tuo pačiu reglamentu, derybomis, taikiu būdu reikia spręsti šią situaciją, nes paslaugos teikėjas dažnai naudojasi tuo, kad vartotojas aktyviai negina savo teisių. Taip pat visada yra galutinė instancija – teismas, tačiau pigiausias ir operatyviausias būdas yra derybos“, - sakė A. Banys.