Įsivaizduodami milijardieriaus gyvenimą, žmonės paprastai galvoje piešia daug pinigų reikalaujančių pirkinių vaizdus – jachtas, dvarams prilygstančius namus, įspūdingus automobilius. Tačiau žinomas JAV verslininkas Elonas Muskas toks nėra, rašo businessinsider.com
Praėjus 14 metų po to, kai uždirbo pirmuosius milijonus, jį galima vadinti ne tik turtuoliu, bet ir vienu įtakingiausių verslininkų pasaulyje. Jis verslai apima turbūt daugiau sričių, nei statistinis žmogus turi pomėgių.
Vietoj to, kad turtus leistų malonumams, E. Muskas aistringai leidžia savo pinigus įvairių sričių projektus paversdamas pasaulį keičiančiomis kompanijomis.
Kaip ir Markas Zuckerbergas, E. Muskas jaunystėje užsiėmė programavimu. Tačiau, kiitaip nei “Facebook” įkūrėjas, jis savo sukurtą programą už 500 dolerių pardavė dar būdamas 12 metų.
Kad verslininkui išsilavinimas nebuvo svarbus, sakyti negalime, rašo businessinsider.com. Jis fizikos bakalaurą baigė Pensilvanijos universitete, tik po to patraukė į rizikos ir startuolių pasaulį.
Pirmuosius milijonus E. Muskas užsidirbo 1999 metais, kaip bendrovė “Compaq” nusipirko “Zip2” – įmonę, kurią E. Muskas sukūrė su savo broliu. Abu jie iš sandorio uždirbo 22 mln. JAV dolerių.
Praėjus metams po pirmojo verslo pardavimo jis įsigijo “startup’ą”, vėliau išaugusį į pasaulinę mokėjimų platformą “PayPal”. Pastarąją, turėdamas 11,7 proc. akcijų, jis pardavė “Ebay” jau už 1,5 mlrd. dolerių.
Dar nesibaigus sandoriui, E. Muskas įkūrė vieną iš dviejų per pastaruosius metus labiausiai jį išgarsinusių kompanijų – “SpaceX”.
2004 metais atsirado ir antroji – “Tesla Motors”. Jau 2006 metais “Tesla” sukurtas “Roadster” elektromobilio modelis žurnalo “Time” buvo išrinktas metų išradimu transporto kategorijoje.
2008 metai verslininkui buvo ypač sėkmingi – pradėta “Roadster” serijinė gamyba, o “SpaceX” skrydžiams į tarptautinę kosminę stotį gavo 1,6 mlrd. dolerių kontraktą su NASA.
2012 metais automobilių gamintojos "Tesla" pasiekimus karūnavo "Model S" gamyba. Modelis pelnė daugybę “Metų automobilio” apdovanojimų ir iki šiol vadinamas geriausiu kada nors pagamintu elektriniu automobiliu.
Sukaupęs didžiulius turtus ir įgavęs įtakos E. Muskas planuoja dar didesnių iššūkių. Neseniai jis užsiminė apie siekį Marse įkurti 80 tūkst. žmonių koloniją. Pasak verslininko, bilietas pasiekti kitą planetą vienam žmogui kainuotų 500 tūkst. dolerių.
Kita jo iškelta idėja - "Hyperloop" susisiekimo sistema, leisianti iš Los Andželo į San Franciską nukeliauti per pusvalandį.