Gigi Wang „MG Team“, LLC valdybos partnerė, kuri konferencijoje „Silicon Valley Comes to the Baltics“ pristatė pranešimą apie Silicio slėnio verslumą ir inovacijų kultūrą stebėjosi, kad Lietuvoje į šį renginį susirinko tiek daug merginų ir moterų.
„Dažniausiai renginiuose, kuriuose dalyvauju, būna vos 5 proc. moterų. Džiaugiuosi jūsų susidomėjimu ir tikiu, kad tai jūs būsite ateities „Google“ ar „Yahoo“ bei gerai pasirūpinsite mumis, vyresniąja karta“, - sakė G. Wang.
Ji, kaip ir daugelis kitų konferencijoje pasisakiusių pranešėjų pabrėžė atskirų asmenų ir kompanijų bendradarbiavimą. „Turint savo verslą, kompaniją, būtina sukurti žmonių tinklą, kurio pagalba sieksite savo tikslų bei tobulėsite“, - sakė ji.
Tai ypatingai svarbu aukštosiose technologijose, kadangi pradedant tokį verslą, praeina daug laiko, kol jis užauga, sukuria vartotojų grupę, įsilieja į rinką kartu su kitomis technologijomis. Pasak G. Wang, žmonių, kompanijų, užsiimančių ta pačia ar panašia veikla tinklą būtina kurti dar prieš pradedant savo verslą, kad atsiradus produktui, jis galėtų būti sėkmingai ir efektyviai integruojamas.
Tačiau svarbu nepamiršti kitų ir netapti savanaudžiais. „Faktas, kad tokiu būdu savo kompanijai gausite daug naudos, bet visada pagalvokite, ką jūs duosite savo partneriams, bendradarbiaujančioms kompanijoms ar asmenims. Išlaikykite lygybę“, - sakė G. Wang. Ji tikino, kad pasiekti verslo sėkmės būtina bendrauti su kitais sėkmingais verslininkais, klausti jų patarimų ir pamokymų.
„Eikite ir ieškokite, kas jums galėtų padėti. Jei susidursite su pasipriešinimu, nenoru bendrauti – nekreipkite dėmesio ir ieškokite toliau. Tai pat mokykitės priimti kritiką, net jei ji ir labai skaudi. Kritikai jums padeda, skatina jūsų verslumą. Netgi tai, kas jums atrodo netiesa, gali jums padėti.
Kompanija, kurioje dirbu, organizuoja renginius kiekvieną mėnesį. Pastebėjau, kad sėkmingiausi verslininkai yra tie, kurie įdėmiai klausosi ir priima informaciją, reakcijas, net jei jos buvo kritiškos“, - sakė pranešėja.
Ji prisiminė atvejį, kai jos kompanijos duotas patarimas verslininkui padėjo uždirbti 850 mln. dol., parduodant savo patobulintą produktą „Google“.
„Klausyti apsimoka“, - sakė G. Wang.
Esamus ir būsimus vadovus ji ragino atkreipti dėmesį, kada kritika yra skirta padėti ir kada įskaudinti. Pastaroji, anot jos, tik griauna verslą, todėl reikia jos vengti.
G. Wang teigimu, Silicio slėnyje vadovai seniai nebetaiko praktikos: „Vadovas visada teisus ir tik jis daro sprendimus“. Šiame verslo ir inovacijų lopšyje vadovai įgalina savo komandas, klausosi jų ir ragina dalintis savo idėjomis.
Kaip pavyzdį G. Wang pateikė „Google“ reklamos įrankio „Ad Words“ sukūrimą. Ši priemonė, kurios pagalba „Google“ gauna 80 proc. kompanijos pajamų buvo sukurta ne kompanijos įkūrėjų Lorenso Page'o ir Sergejaus Brino, kaip kai kurie mano. Geniali „Ad Words“ idėja kilo vienam iš žemos kategorijos inžinierių.
„Priimkite komandos pasiūlymus, kai jie yra geresni už jūsų bei palaikykite savo komandą – ypač sunkiu kompanijai metu. Taip pat nepamirškite dalintis gerove“, - sakė G. Wang. Pasak jos, tam puikiai pasitarnauja galimybė įsigyti kompanijos akcijų. Tuomet darbuotojai itin suinteresuoti verslo sėkme. – Ar kada matėte tuos darbuotojus, kurie iki vidurnakčio užsisėdi biure? Jie – kompanijos akcininkai. Nebūtina būti kompanijos vadovu ar įkūrėju, kad taptumei milijonieriumi.“
Savo pranešimą G. Wang baigė pastaba apie pavydą. „Silicio slėnyje žmonės nėra pavydūs, jie džiaugiasi vienas kito sėkme. Jei mano draugui sekasi, gal jis galės man duoti darbo? Venkite šio jausmo, jis nepadeda“, - sakė pranešėja. – Tai pat nepamirškite, kad inovacijos skirtos kurti ne įdomius, o naudingus dalykus. Svarbiausia – supraskite savo klientą ir aklai neklausykite, ką jums sako dėstytojai.“