• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Rafaelis Valdesas, tarptautinis konsultantas, per ilgą karjeros laikotarpį spėjęs pabūti ir padavėju, ir restorano valdytoju, dalijasi patirtimi ir aiškina pagrindines restoranų valdytojų klaidas, daromas dirbant su personalu.

REKLAMA
REKLAMA

Restorano reputacija priklauso nuo darbuotojų. Tačiau per metus restorane pasikeičia apie 70 proc. darbuotojų. Kiekvienam restoranui dėl šios kaitos iškyla rimtų finansinių sunkumų, tačiau restoranų savininkai dažniausiai lieka abejingi ir nesistengia išspręsti personalo kaitos problemų. Štai šešios klaidos, kurias jie daro.

REKLAMA

1. Nepagarba

Restoranų vadovai ypač dažnai galvoja, kad seną darbuotoją galima greitai pakeisti nauju, todėl su personalu elgiasi taip, tarsi restorane dirbantys žmonės būtų beveidžiai, vagys ir tinginiai. Toks požiūris į darbuotojus neišvengiamai priveda prie dažnos personalo kaitos, o tai daro tiesioginę įtaką įmonės pajamoms.

REKLAMA
REKLAMA

2. Darbuotojų nuomonės ignoravimas

Neklausyti darbuotojų ir neatsižvelgti į jų nuomonę – didelė klaida. Taip iš karto nutraukiami komunikacijos kanalai su restorano klientais. Verta ne tik atsižvelgti į darbuotojų nuomonę, bet ir įtraukti juos į aktyvius verslo procesus. Darbo grafikų sudarymas, naujų patiekalų ir gėrimų kūrimas – personalo įtraukimas į šiuos procesus yra svarbūs ne tik dėl jų motyvacijos, bet ir dėl naujų idėjų atsiradimo. Dar efektyvesnis būdas sutvirtinti ryšius su darbuotojais – individualus ir konfidencialus bendravimas.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

3. Nepakankamas atlygis už rezultatus

Padavėjas parduoda jūsų prekes klientui, o motyvacijos stoka visada sumažina vidutinius pardavimus. Kelkite personalui tikslus ir nurodykite apdovanojimus už jų įgyvendinimą. Padavėjai bus vienoje komandoje su jumis, jei bus tikri, kad už pasiektus tikslus lauks paskatinimas. Idėjų, kaip tą padaryti, gausu. Pavyzdžiui, nedidelis procentas nuo kiekvieno čekio, priedai už tam tikrą pardavimų skaičių, dovana tam, kas parduos porciją elitinio gėrimo, priedas darbuotojui, tam tikroje srityje pasiekusiam geriausių rezultatų ir taip toliau.

REKLAMA

4. Personalo ugdymo poreikio ignoravimas

Ne visos kompanijos gali apmokėti personalo kursus užsienio įmonėse. Tačiau vengimas apmokyti personalą būtiniausių dalykų – šiurkšti klaida. Paprasčiausia kasdienė paskaita apie vieną kurį nors patiekalą ar gėrimą ir jo degustavimas padavėjui suteiks būtinų darbui žinių. Ingredientų, pagaminimo būdo, kaloringumo, skonio žinojimas neatsiejamas nuo restorano darbuotojų veiklos. Padavėjas nesugebės išrinkti ir rekomenduoti lankytojui patiekalo, jeigu nebus jo ragavęs ir neturės jokio supratimo apie jį. Be to, reikėtų išnaudoti tiekėjų siūlomas konsultacijas ir paskaitas. Jie profesionaliai pristatys savo produktus ir papasakos apie jų naudojimo galimybes. Kokybiškas apmokymas leidžia restorano darbuotojams tobulėti profesinėje srityje ir jaustis motyvuotais.

REKLAMA

5. Smulkmenų ignoravimas

Praleidžiant pro akis personalo darbo smulkmenas, galima nepastebėti ir darbuotojams svarbių problemų. Pavyzdžiui, baigus darbą antrą valandą nakties, restorano administracija retai kada pagalvoja apie transportą darbuotojams. Tai ypač svarbu, kai dauguma restorano darbuotojų – studentai ir jaunuoliai, kuriems skaudžios net ir nedidelės pinigų sumos. Pasirūpinimas transportu, maitinimu ir kitomis mažomis smulkmenomis yra labai svarbu visiems darbuotojams ir materialiai, ir moraliai.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

6. Netinkamas arbatpinigių ir uždarbio išskirstymas

Niekam ne paslaptis, kad pati svarbiausia motyvacijos forma restoranų personalui – arbatpinigiai. Tačiau kartais nutinka taip, kad jų neatiduoda personalui arba arbatpinigių padalijimo metodas neefektyvus. Restorano valdytojas turi sukurti maksimaliai efektyvią schemą, pagal kurią gautus pinigus ir arbatpinigius išskirstytų į arbatpinigius ir uždarbį kiekvienam.

Yra maitinimo įstaigų, kuriose dėl įvairių priežasčių arbatpinigių nenumatyta. Tokiu atveju reikėtų mokėti atlyginimą pridedant tam tikrą procentą nuo įstaigos pajamų. Be to, restorano valdytojas neturėtų ignoruoti teisingų dalybų. Priešingu atveju restorane prasidės pyktį ir neramumus kelianti kova dėl „pelningesnių“ staliukų. Restorano valdytojo užduotis – sukurti teisingą atmosferą ir suteikti galimybę kiekvienam darbuotojui uždirbti nemažiau nei kiti.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų