Patikėję, kad jūsų projektas gali šauti į priekį, rizikos kapitalo valdytojai užmerks akis prieš daug ką. Tačiau yra dalykai, kurie kaip tik gali išvesti finansuotojus iš kantrybės. Žurnalas „Forbes“ apklausė rizikos kapitalo fondų valdytojus ir atrinko septynias paprastas klaidas, kurių tikintis palankaus požiūrio ir finansavimo, geriau nedaryti.
Vėlavimas
Labai didelė tikimybė, kad kompanijos įkūrėjas, pavėlavęs į pirmąjį susitikimą, toliau „žaidime“ nebedalyvaus. Mažai tikėtina, kad kamščiai bus pateisinama priežastis – jei tikite savo projektu ir jums reikalingas būtent šis investuotojas, suskaičiuoti, kiek užtruksite kelyje, galima. Jeigu pavėlavęs verslininkas pradeda pristatinėti projektą iš tos srities, kuria rizikos fondas neužsiima, pagarbos investuotojams trūkumas ir neatlikti namų darbai matyti kaip ant delno.
Triukai
Kai antrojo susitikimo su rizikos kapitalo valdytoju metu verslininkas ima apsimetinėti, kad apie kai kuriuos dalykus nebuvo kalbėta arba staiga pradeda juos vertinti kitaip, tai kelia nerimą. „Jeigu žmogus dažnai keičia nuomonę arba vengia tiesių atsakymų į klausimus, tai ženklas, kad ne viskas gerai“, – tvirtino Esther Dyson. Vis dėlto derėtų atskirti, kas yra sumanumas, o kas yra pozicijos dėl diskusijos rezultatų keitimas.
Tarpininkai
Kai verslininkas į susitikimą ateina kartu su agentu, kuris pristato projektą, pagrįstai kyla klausimas: „jeigu verslininkas pats negali ar nenori pristatyti savo idėjos investuotojams, kaip bus su klientais?“. Kompanijų, verslų steigėjai privalo būti agresyvūs, kūrybingi ir „vežami“ savos idėjos. Jei taip nėra, didelė tikimybė, kad investuotojai jumis nepatikės.
Svetimo laiko švaistymas
Daugelis investuotojų negali pakęsti ilgų kalbų. Dažniausiai jeigu asmuo plepa daugiau nei valandą, vargu ar investuotojas ryšis dar vienam susitikimui. Pristatymas, kuriame išvardijamos visos priemonės, kurių imsis kompanija, tikėdamasi, kad nors vienas jų pasiteisins, vargu ar sudomins rizikos kapitalo valdytojus. Visai nebūtina išpasakoti visų rinkos galimybių ir visų tikslinių grupių. Dar viena lemtinga „startup‘o“ kūrėjų klaida – pasakoti iš karto apie kelis projektus siūlant investuotojui išsirinkti. Atminkite, kad prezentacija turi užimti ne daugiau 15 skaidrių, o kalbėdami susitelkite į tris pagrindinius klausimus, kurie domina investuotojus: komanda, rinkos aprėptis, produkto unikalumas.
Prisitaikėliškumas
Kai verslininkas į kiekvieną pastabą atsako „ačiū, pataisysim“, tai blogai. Kovoje dėl pinigų daugelis priemonių pateisinamos, tačiau reikia kovoti už idėją, kuria „sergi“ ir kuria tiki. Kalbantis su investuotojais neparodyti tvirtumo reiškia kartu ir negauti finansavimo. Tiesa, kitas kraštutinumas, kai verslininkas nenori klausytis investuotojo, taip pat nepriimtinas.
Neetiški pareiškimai
Jei verslininkas prastai atsiliepia apie konkurentus, partnerius ir buvusius kolegas, jis niekada negaus finansavimo. Taip pat neverta švaistyti savo dėmesio projektui, kuris įkurtas tam, kad klaidintų naudotojus. Jei nesate sąžiningi su klientais, kodėl jumis turi pasitikėti investuotojas? Kita dažnai pasitaikanti pradedančiųjų verslininkų klaida – tikėjimas, kad be jų kompanija žlugs. Tai reiškia, kad žmogus nesugeba suburti geros komandos ir blaiviai įvertinti savo galimybių.
Nenoras daug dirbti
„Esu labai atsargus, jeigu verslininkas nėra „užsidegęs“ ir nepasiruošęs atiduoti visų jėgų savo projektu“ – sako „General Catalyst“ vykdomasis direktorius Joelis Cutleris. Paskutinis dalykas pasaulyje, ko galite imtis, tai su investuotoju leistis į diskusiją, kam galėtumėte vėliau parduoti savo verslą. Pagrįstai kyla klausimas „kam investuoti į įmonę, kuri orientuota į pardavimą, ne į plėtrą?“. Griežtą investuotojų „ne“ išgirs ir tie, kurie tuojau pat ims kalbėti apie tai, kokio dydžio turėtų būti jų alga ir kokios sumos jie norėtų išeidami iš verslo.