Artimiausiomis dienomis AB Vakarų laivų gamykla (VLG) užsakovams italams perduos ką tik pastatytą naftos platformas aptarnausiantį laivą „DP Falcon“, kuris kitą savaitę turėtų išplaukti eigos bandymams jūroje.
Tai vienas stambiausių ir techniniu atžvilgiu sudėtingiausių VLG projektų. Bendra jo vertė - 9 mln. eurų. Projekto užsakovas - italų kompanija „ARGO Ship management“, su kuria VLG bendradarbiauja jau penkerius metus.
Laivas „DP Falcon“ VLG pastatytas „iki rakto“, t. y. jame sumontuoti visi mechanizmai ir sistemos. Jo konversijos (pertvarkymo) darbai naudojant JAV pastatytą korpusą truko pusantrų metų.
Laivas varomas elektra
Senoji laivo konstrukcija buvo pailginta įmontavus 16 metrų intarpą, kurio svoris siekia beveik 230 tonų. „DP Falcon“ buvo pagaminti antstatai ir viršutinis denis, sumontuota daug naujų konstrukcijų, elektrovarytuvų, kitų įrengimų. Statybos ir modernizacijos metu iš viso jam buvo sunaudota apie 650 tonų plieno.
Specializuotas laivas „DP Falcon“ aptarnaus naftos platformas jūroje. Jo ilgis siekia 75 m, plotis - 15 m, maksimalus greitis - 12 mazgų. Jis varomas elektra. Laive sumontuoti 4 pagrindiniai dyzeliniai generatoriai, kurių pagalba galia bus perduodama elektriniams varikliams, varytuvai - dvi elektra varomos „Wartsila Azipod“ kolonos ir trys elektra varomi pavairavimo mechanizmai, įdiegta naujausia „DP Autr 2“ navigacinė dinaminio pozicionavimo sistema. Tai sudėtingas specialios paskirties laivas, turintis itin galingą jėgainę (daugiau kaip 6 megavatų).
Naujas etapas
VLG antrinei bendrovei UAB „Vakarų laivų remontas“ (VLR) „DP Falcon“ laivo konversija - nauja patirtis. Tokio projekto įgyvendinimas parodė, kad ši įmonė yra pajėgi atlikti ypač sunkius, daug kruopštaus darbo reikalaujančius užsakymus.
VLR direktorius Algis Rukas „Vakarų ekspresui“ sakė, jog projektas išties buvęs įspūdingas. „Dirbame nuosekliai ir planingai. Galiu tik pasidžiaugti mūsų pasiektais laimėjimais ir pernai, ir šiemet. Pastatėme iš tiesų labai modernų laivą „DP Falcon“. Juo džiaugiamės ne tik mes, bet ir užsakovas patenkintas“, - kalbėjo bendrovės vadovas.
„Šis projektas VLG yra tarsi langas į naują etapą laivų konversijos ir statybos srityje“, - sakė VLR marketingo direktorius Viktoras Černuševičius.
Virs krilio fabriku
VLR dar šiais metais atliks laivo „Thorshovdi“ modernizaciją. Šis laivas iš konteinervežio bus perdarytas į krilio žvejybos ir perdirbimo fabriką.
Užsakymas ypatingas tuo, kad pasaulyje tokio tipo laivų dar beveik nėra. Šiuo metu pertvarkomi 3 panašūs laivai kitose šalyse.
„Thorshovdi“ bus pats didžiausias tokio tipo laivas, o kartu didžiausias žvejybinis laivas Norvegijoje. Tai eksperimentinis VLR projektas, įrodysiantis puikią vadybą, technines bei technologines įmonės galimybes.
Įgauna pagreitį
UAB „Vakarų laivų remontas“ veikla po 2006 m. sėkmingai įvykdytos reorganizacijos įgauna pagreitį. Šios bendrovės rezultatai buvo geriausi per pastaruosius ketverius metus.
Beje, joje dirba tik 27 žmonės. Tai projektų valdymo bendrovė. Ji užsiima projektų įgyvendinimo kontrole, kontraktų sudarymu, rinkodara. Paprasčiau pasakius, ji vadovauja įgyvendinamiems projektams. Jos darbuotojai tiesiogiai laivuose nedirba. Konkretiems laivų remonto ir statybos darbams atlikti ji samdo VLG bendroves. Pavyzdžiui, statant laivą „DP Falcon“ labai daug prisidėjo UAB Vakarų laivų statykla, UAB „Vakarų vamzdžiai“, koncerno „BLRT Grupp“, pagrindinės VLG akcininkės, įmonės. Jos ne tik pristatė kai kuriuos įrenginius, bet ir atliko instaliavimo darbus. Pasak A. Ruko, konkrečiam projektui įgyvendinti samdoma 400-700 žmonių.
2007-ieji bendrovei buvo neeiliniai metai todėl, kad sėkmingai įgyvendinti „DP Falcon“, „Crane Arrow“, „Amanda C“ ir kiti techniniu atžvilgiu sudėtingi projektai.
Pernai VLR iš viso įvykdė 96 laivų remonto ir konversijos užsakymus. Daugiausia suremontuota sausakrūvių laivų - 22, refrižeratorių - 18. Praėjusių metų apyvarta, palyginti su 2006 m., išaugo 21 proc.
Tokius puikius rezultatus lėmė tai, kad išaugo vidutinė projekto vertė. Įmonėje įgyvendinami vis sudėtingesni, didesnę ekonominę naudą teikiantys projektai.
Pagal pasirašytas sutartis su užsakovais, VLR šiais metais modernizuos ne tik laivą „Thorshovdi“, bet ir tiems patiems italams laivą „DP Polar“. A. Ruko teigimu, iki rudens šie darbai dar nebus pradėti, dar rengiama techninė dokumentacija, ruošiami gamybos pajėgumai.
„DP Polar“ bus atlikta konversija, t. y. įmontuoti 4 pavairavimo mechanizmai, 2 iš jų po veleno linija. Pasak VLR direktoriaus, tai nebus toks įspūdingas kaip „DP Falcon“ projektas, tačiau jis pagerins „DP Polar“ galimybes.
Valentinas UBAS