Seimas ketvirtadienį po pateikimo priėmė svarstyti Vidaus vandenų transporto kodekso pataisas dėl pagrindinio krovinių vežimo sutartį patvirtinančio dokumento elektroninio varianto įteisinimo. Už pataisų svarstymą balsavo 102 Seimo nariai.
Pradėti naudoti elektroninius važtaraščius reikalauja Briuselio direktyvos.
Susisiekimo viceministrės Loretos Maskaliovienės teigimu, dabar laivybos įmonės institucijoms pateikia daug popierinės dokumentacijos.
„Šiuo metu laivybos įmonės tarpusavyje su kompetentingomis institucijomis keičiasi labai dideliu kiekiu informacijos, kuri vis dar pateikiama popieriniais dokumentais“, – Seime teigė viceministrė.
Konservatorius Valdas Rakutis įsitikinęs, kad elektroniniai važtaraščiai krovinių transportavimą padarys patrauklesnį. Jo teigimu, tokie važtaraščiai galėtų būti ir gabenant krovinius jūra.
„Kai konteineriai juda laivais ir yra įvairūs perkrovimo punktai, ne iki galo aišku, kur koks konteineris yra, ir verslui kartais sunku žinoti, kurioje vietoje jo krovinys ir dėl to ši elektroninių važtaraščių forma atveria galimybes ir daro transportavimą vandenimis žymiai patrauklesniu – yra tam tikros garantijos, kad krovinys tikrai juda, galima prognozuoti, kada jį bus galima pasiimti ir panaudoti“, – svarstė parlamentaras.
Pataisos taip pat numato, kad pildant elektroninį važtaraštį prieiga prie jo būtų suteikiama siuntėjui, vežėjui ir gavėjui, o institucijos elektroniniu būdu galėtų patikrinti duomenis.