„Mano manymu, šiandien labiausiai vertinama turėtų būti alternatyva, kad sistemą „e-tolling“ pradėtų kurti pati „Via Lietuva“ (...). Viena tų alternatyvų buvo, kad pati ministerija galėtų vykdyti šį projektą, bet supratome, kad tada reikėtų ministerijoje priimti daugiau informacinių technologijų specialistų, o tai net nėra būdinga pačiai ministerijai“, – pirmadienį interviu portalui LRT sakė E. Sabutis.
Pasak jo, jei rinkliavos sistemą kurtų įmonė „ProIT“, konkursą tektų skelbti iš naujo, nes dėl užtrukusio teisminio proceso pasikeitė jo sąlygos. Ministras tikisi, kad „ProIT“ paslaugų bus atsisakyta bendru šalių susitarimu.
Kaip anksčiau rašė BNS, E. Sabutis sausį sakė, kad e. tolingo sistemos kūrimą ir įgyvendinimą turėtų perimti ministerija, be to, sistema yra svarbi planuojamam steigti Kelių fondui. Anot jo, iš e. tollingo surinktos papildomos pajamos bus vienas pagrindinių Kelių fondo finansavimo šaltinių.
2024 metų gruodį Seimas nusprendė, kad dėl užsitęsusių teisminių ginčų e. tollingas Lietuvoje pradės veikti 2026 metų sausio 1-ąją – pusmečiu vėliau nei buvo numatyta iki tol.
Lietuvos Aukščiausiasis Teismas (LAT) vasarį atmetė „Via Lietuvos“ skelbto konkurso dėl e. tolingo diegimo nelaimėjusios Čekijos bendrovės „TollNet“ skundą ir paskelbė, kad Vilniaus programinės įrangos kūrimo bendrovė „ProIT“ jį laimėjo teisėtai.
Sistemos diegimo konkursas buvo įstrigęs daugiau nei dvejus metus. Be to, Klaipėdos apygardos teismas pernai gruodį „ProIT“ prašymu pripažino neteisėtu „Via Lietuvos“ sprendimą skelbti jos nuomos konkursą ir įpareigojo jį nutraukti, o „Via Lietuvai“ sprendimo neapskundus jis jau nutrauktas.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!