Švedų automobilių gamintojas „Saab“, priklausantis amerikiečių koncernui „General Motors“, paskelbė bankrotą.
Ši naujiena tebuvo formalumas, kadangi bendrovė jau nuo seno buvo nuostolinga. Vien 2007 m. švedai patyrė 200 mln. eurų nuostolių, o pelną paskutinį kartą matė prieš 8 metus. „Saab“ per metus pagamina tik 100 tūkst. automobilių ir yra vienas mažiausių gamintojų Europoje, jos automobilių rinkoje užimantis 0,4 proc. dalies. Taigi ekonomikos krizė tik paspartino suirimo procesą.
Vis dėlto Švedijos vyriausybė neketina bendrovės ir jos tūkstančių darbuotojų palikti vienos. Tikėtina, kad valstybė perims „Saab“ kontrolę iš „General Motors“, kuris pats yra ant bankroto ribos. Stokhomas iki šiol griežtai atsisakydavo suteikti finansinę pagalbą švedų bendrovei bijodamas, kad dalis pinigų nutekės į Detroitą.
Tačiau net jeigu Švedija ir perims „Saab“, tai nereiškia, kad bendrovė atsigaus. Mat tokio dydžio bendrovė nėra pakankamai konkurencinga, palyginus su didžiosiomis automobilių kompanijomis, galinčiomis gaminti žymiai didesniais mastais ir mažesniais kaštais.
Todėl labiau yra tikėtina, kad Švedija bandys bendrovei surasti kitą partnerį. Vienas kandidatas galėtų būti „Opel“.
Vokiečių automobilių gamintojas, irgi priklausantis „General Motors“, šiuo metu kovoja su tomis pačiomis egzistencijos problemomis. Bendrovė patiria nuostolius, o Berlynas nesiryžta finansiškai paremti bijodamas, kad dalis pinigus pateks amerikiečiams.
Tad vyksta diskusijos, ar negalėtų „Opel“ ir „Saab“ atsiskirti nuo „General Motors“ ir įkurti bendrą įmonę. Kadangi abi bendrovės, o ypač „Opel“ (priklausantis „General Motors“ jau nuo 1929 m.) yra labai integruotos į JAV koncerną, atsiskyrimas būtų labai sudėtingas. Be to, yra abejotina, ar dviejų nuostolingų kompanijų susijungimas į vieną tikrai leis joms išgyventi.