Paskelbus apie tai, kad projektas bus kuriamas ir Lietuvoje, net 412 žmonių pareiškė norą čia dalyvauti ir savo verslo idėją pristatyti penkiems garsiausiems šalies investuotojams.
Verslumo šou savo genialias, beprotiškas, dar niekur negirdėtas, o kartais – dar iki galo nenugludintas idėjas „rykliams“ pristatė 38 skirtingų verslų atstovai. O net 17 iš jų sulaukė žinomiausių šalies verslininkų susidomėjimo – ne tik investicijomis, bet ir naudingais patarimais.
Toks „ryklių“ susidomėjimas sėkmingiausiomis idėjomis atsispindi ir skaičiuose – projekto metu iš viso sukirsta rankomis dėl 1 mln. 205 tūkst. investicijų!
Tokias investicijas projekto dalyviams skyrė ir visų jų idėjų klausėsi specialiai iš JAV dėl projekto atvykęs multimilijoninio startuolio „CUJO AI“ įkūrėjas Einaras Gravrock, advokatų bendrijos „Walless“ vadovė Dovilė Burgienė, „Eika“ įkūrėjas ir valdybos pirmininkas Robertas Dargis, „East West Agro“ generalinis direktorius Gediminas Kvietkauskas bei „Kilo Health“ įkūrėjas Tadas Burgaila.
Skirtingi buvo ne tik patys „rykliai“ ir jų atstovautos sritys – tokie pat skirtingi buvo ir jų pasirinkimai, į ką investuoti. O Lietuva tikrai rado, kuo nustebinti.
Kokią įtaką projektas padarė jame savo idėjas pristačiusiems verslams?
Siekdamas išgirsti patyrusių investuotojų įžvalgas, Vytis 7-oje laidoje pristatė savo ir kolegų verslą – automobilių nuomos platformą „Sigvi“. Tai – puikus būdas išnuomoti savo automobilį tuomet, kai patys juo nesivažinėjate.
Savo idėja jos autoriai niekuomet neabejojo. Tačiau dėl to, ar potencialą pamatys ir „rykliai“, jie tokie užtikrinti nebuvo. Visgi platforma ne tik patraukė „ryklių“ dėmesį, bet ir buvo pripažinta kaip verta investicijų – Vytis sukirto rankomis su T. Burgaila.
O iškart po to platforma bei jos autoriai sulaukė ir daugybės dėmesio – tiek iš naujų potencialių klientų, tiek iš partnerių.
„Žmonės aktyviai klausinėjo apie mūsų paslaugas, galimybes nuomoti automobilius per mūsų platformą, o kai kurie kreipėsi su idėjomis, kurios net nėra tiesiogiai susijusios su mūsų veikla, bet gali virsti bendradarbiavimu ateityje. Iš tiesų, projektas suteikė daugiau matomumo ir atvėrė duris naujiems ryšiams bei plėtrai“, – sako jie.
Anot „Sigvi“, tokie projektai suteikia galimybę mažiems ir įdomiems verslams būti pastebėtiems.
„TV3 visada ieško naujų ir populiarių tarptautinių projektų, kuriuos galėtų pristatyti Lietuvos auditorijai. „Rykliai. Lietuva“ – puikus pavyzdys. Matome, kokio susidomėjimo sulaukė ši laida, tad akivaizdu, jog šou buvo sėkmingas. Tokie verslumo projektai suteikia pramogą, bet ir kažkiek prisideda prie finansinio raštingumo bei verslumo skatinimo“, – sako jie.
Didžiulio „ryklių“ susidomėjimo ir net 4 iš jų investicijų sulaukė ir Karolis, pristatęs patobulintą šašlykinės versiją „Nevartyk“. Tokią turint, patiems šašlykų vartyti nereikia – vietoje to, galite eiti mėgautis laiku su draugais ar artimaisiais. Šašlykai bus iškepti už jus!
„Į šį projektą paskatino ateiti suvokimas, kiek daug naudos gali atnešti toks viešumas, televizija, pačios investicijos. Nė nežinau, ar būnant mažu verslu ir turint tokią galimybę, būtų galima ja nepasinaudoti“, – sako jis.
Karolis įsitikinęs, kad toks verslumo šou televizijoje neabejotinai prisidėjo prie švietimo apie verslą, finansus bei finansinį raštingumą, o to mūsų šalyje trūko. „Tai skatina domėtis verslu. O projektas ne tik pateikė temą aktualiai, bet dar ir padėjo padaryti taip, kad ji taptų madinga“, – sako jis.
Ką jau kalbėti apie televizijos galią – Karolis šypsosi, jog „Nevartyk“ internetinė svetainė, praėjus vos 5 minutėms po pasirodymo TV3 eteryje, nuo lankytojų kiekio buvo „užlūžusi“ net kelis kartus!
Paskutinėje laidoje dėl investicijų su G. Kvietkausku rankomis sukirto ir „Meduolių namų“ įkūrėja Aistė. „Meduolių namai“ gamina rankų darbo meduolines dovanas tiek verslo klientams, tiek fiziniams asmenims. Aistės kuriamus meduolius galima ne tik valgyti, bet ir papuošti juos savo įmonės ar brangaus žmogaus atvaizdu, o galbūt net specialiu QR kodu.
Aistę į šį projektą atvedė noras pabendrauti su žmonėmis, kuriuos ji laiko pavyzdžiais verslo pasaulyje. O taip pat – didžiulės sklaidos galimybės.
„Suvokiau, kad mano prekės ženklą pamatys visi TV3 žiūrovai. Iškart po eterio sulaukiau daugybės žinučių, o partneriai dar kartą užtvirtino, jog tikrai bendradarbiausime ir ateityje“, – džiaugiasi Aistė, kuri vis dar negali patikėti sulaukusi ne tik tokio įvertinimo, bet ir investicijų.
Aistė sako, jog šis projektas neabejotinai paskatins Lietuvos žmonių verslumą. Ir visai nesvarbu, koks jų amžius bebūtų.
Ką apie projektą sako patys „rykliai“?
Projektu patenkinti liko ir visi „rykliai“. Kaip teigia T. Burgaila, tokie projektai, televizijoje rodomi geriausiu laiku, atkreipia dėmesį į verslo galimybes, verslumą.
„Tai tapo įkvėpimu tiek jauniems verslininkams, tiek jau įsitvirtinusiems – projektas paskatino naujas idėjas ir bendradarbiavimą. Manau, kad tai stiprina visą verslo ekosistemą šalyje. Asmeniškai man džiugu dėl pačių verslų, kurie po laidos sulaukė daugybės pasiūlymų, ir dėl jaunimo, kuris buvo aktyviausias šios laidos žiūrovas. Vis girdžiu, kad moksleiviai ir studentai jau ruošia verslo idėjas kitam sezonui – ir tai yra nepaprasta“, – sako T. Burgaila.
Jam pritaria ir G. Kvietkauskas. „TV3 televizija sukūrė naują legendą! Rykliai keičia nuostatas. Mums reikia nurautų žmonių! Noriu nurautų idėjų! Noriu nurautų verslų!“ – sako jis.
Tuo tarpu E. Gravrock atskleidžia, kad projektas sustiprino jo tikėjimą Lietuvos verslumu. „Buvo džiugu pamatyti, koks verslus yra mūsų jaunimas ir kiek daug kūrybiškumo turime Lietuvoje –turime begalinį potencialą tapti dar stipresne inovacijų šalimi. Džiaugiuosi, kad „Ryklių“ šou tapo hitu, ypač tarp jauniausių žiūrovų. Tai suteikia vilties, kad ši karta augs su stipria verslumo dvasia. Taip pat esu sujaudintas, kad laidos įrašai buvo rodomi mokyklose. Jei šis projektas bent vieną jauną žmogų įkvėpė imtis savo idėjų įgyvendinimo – tai jau milžiniška sėkmė. Žinau, kad visa tai nebūtų įmanoma be TV3 komandos profesionalumo ir tikėjimo šio projekto misija. Tai – ne tik televizijos šou, bet ir reiškinys, kuris įkvėps daugelį ateinančių metų“, – sako jis.
Anot Einaro, tai, kad projektas buvo rodomas geriausiu laiku per TV3, yra nepaprastai reikšminga: „Tai – pirmas kartas, kai Lietuvos televizijoje taip plačiai ir prieinamai buvo rodomas verslumo edukacinis turinys. Tai suteikė platformą ne tik startuoliams, bet ir platesnei auditorijai suprasti verslo subtilybes, investavimo logiką ir rizikos valdymą.“
Verslumo šou pasklido visoje TV3 žiniasklaidos grupėje. Pirmadieniais per TV3 jį pasižiūrėjo daugiau nei milijonas žmonių! Naujienų portale tv3.lt skaitytojai galėjo rasti virš 50 straipsnių apie įdomiausias projekto investicijas bei ryklių patarimus, o pirmadieniais, specialiame „Power Hit Radio“ žaidime, kuriame klausytojai spėliodavo, kokioms investicijoms bus uždegta žalia šviesa, visi nugalėtojai būdavo apdovanojami specialiu „Rykliai. Lietuva“ prizu.
TV3 Play platformoje ne tik nugulė 8 projekto laidos – visa su projektu susijusi vaizdo medžiaga čia peržiūrėta daugiau nei 50 tūkst. kartų. O naujos kartos televizijoje Go3 verslumo projektas peržiūrėtas daugiau nei 500 tūkst. kartų!
Kas dar laukia žiūrovų?
O jau visai netrukus, nuo kovo 22 d. kiekvieną šeštadienį 10 val. per TV3, žiūrovai ir toliau galės sekti jaunuosius Lietuvos verslininkus laidoje „Ateities milijonieriai“.
Kaip atrodo jų kasdienybė? Kas slepiasi jaunųjų talentų galvose? Su kokiais iššūkiais jie susiduria? Pamatykime, kuo gyvena Lietuvos ateitis. Tai – laida apie jaunuosius talentus, jų drąsą ir ryžtą.
Patiko straipsnis? Užsiprenumeruokite mūsų naujienlaiškį ir gaukite svarbiausias dienos naujienas bei įdomiausius straipsnius kiekvieną darbo dieną 11 val. Tiesiai į Jūsų el. paštą!