Rygos oro uostas nori išsiskirti su Airijos biudžetine oro transporto kompanija, pasiekęs, kad ji būtų perkelta į Tukumos oro uostą, ir į Rygą pasikviesti klasikines brangias kompanijas. Tokį Latvijos televizijos TV3 pranešimą perpasakoja telegraf.ru.
Naujojo susisiekimo ministro Uldžio Augulio paskirta oro uosto vadovybė padarė išvadą, kad bendradarbiauti su „Ryanair“ neapsimoka ne tik dėl žemos nuomos kainos, bet ir todėl, kad jos klientai nesinaudoja uosto restoranais ir parduotuvėmis. „Idealiu atveju Rygos oro uostas tokias kompanijas kaip „Ryanair“ aptarnautų tik prispyrus kraštutinėms aplinkybėms“, – laidoje kalbėjo uosto valdybos pirmininkas Arnis Luchsė.
Jau šią savaitę Rygos oro uostas turėtų vyriausybei pristatyti savo plėtros planą, kuriame nenumatyta daug vietos biudžetinėms kompanijoms. Pagal šį planą, oro uostas už 17 mln. latų (apie 82 mln. Lt) pastatys terminalo priestatą, kad klasikinių kompanijų lėktuvai galėtų lengviau prie jo privažiuoti, o „Ryanair“ paliekama vieta uosto pakraštyje ir kuklus angaras keleiviams.
Vis dėlto, kaip pranešama, staiga nutraukti bendradarbiavimo su „Ryanair“ uostas negali, kadangi pagal sutartį ši kompanija Rygoje gali dirbti iki 2015 metų, o priešlaikinis sutarties nutraukimas grėstų 15 mln. latų (apie 72 mln. Lt) bauda.
Todėl Susisiekimo ministerija sutarties nenutrauks, bet akylai stebės, kaip ją vykdo pigiųjų skrydžių bendrovė. „Ryanair“ jau buvo priminta, kad ji vėlavo atsiskaityti už dispečerių paslaugas, todėl pareikalavo primokėti 430 tūkst. latų (2,1 mln. Lt). U. Augulis sakė, kad „tarp „Gaisa satiksme“ (Latvija) ir „Ryanair“, taip pat tarp oro uosto ir „Ryanair“ vyksta susirašinėjimas, ir mes prie kokio nors kompromiso prieisime.“
Tukumos oro uostas, į kurį galbūt persikels „Ryanair“, yra Enguros rajone, bet lėktuvai negali jame leistis nepraskrisdami virš Tukumos, todėl be miesto leidimo oro uostas sertifikato negaus. Oro uosto prašymą leisti skrydžius virš miesto savivaldybė svarsto jau pusantrų metų, ir panašu, kad šis procesas greitai nesibaigs, pažymima televizijos laidoje.
Oro uosto savininkai į jo įrengimą investavo 4 mln. latų (19,6 mlln. Lt), jis pasirengęs aptarnauti 30 lėktuvų per dieną. Be kita ko, prieš vietinio oro uosto pavertimą komerciniu tarptautiniu oro uostu protestuoja ir Tukumos gyventojai, kovo pradžioje dėl to parašę laišką savivaldybei.