Siekiant sumažinti atšaukimų skaičių, skrydžiai buvo perkelti į didesnes „Ryanair“ bazes, tai pat siekiama nukentėjusiems keleiviams pasiūlyti kuo daugiau alternatyvių skrydžių.
Visą atšauktų skrydžių tvarkaraštį rasite ČIA: https://www.ryanair.com/gb/en/useful-info/help-centre/travel-updates/flight-cancellations7
Anot „Ryanair“, visiems klientams, kurių skrydžiai atšaukiami, yra išsiųsti laiškai su aternatyvių skrydžių arba pinigų už bilietus gražinimo pasiūlymais. Kompanija taip pat prisiima atsakomybę už situaciją.
„Tai mūsų pačių sukeltas chaosas. Aš nuoširdžiai atsiprašau visų mūsų klientų dėl nepatogumų, kurie kilo šį savaitgalį. Mes priėmėme sprendimą atšaukti nedidelę dalį iš kas dieną vykdomų 2500 skrydžių tam, kad galėtume išlaikyti 98 procentų skrydžių punktualumą“, - tvirtina „Ryanair“ vadovas Michaelas O’Learys.
Košmariškas savaitgalis keliautojams
Rugsėjo 15 dieną Airijoje įsikūrusi pigių skrydžių bendrovė "Ryanair" pranešė, kad per artimiausias 6 savaites kiekvieną dieną bus atšaukiama po 40-60 skrydžių. Toks sprendimas priimtas siekiant padidinti skrydžių punktualumą, pranešė BBC.
Toks sprendimas buvo priimtas po to, kai aviakompanijai teko pripažinti, jog jos laiku įvykdytų skrydžių skaičius mėnesio pradžioje nukrito žemiau 80 procentų. Jie taip pat turi išspręsti ir besikeičiančio personalo problemą.
Šis sprendimas gali turėti įtakos 285 tūkstančių keleivių planams. Jiems bus pateikti alternatyvūs skrydžiai arba kompensacijos.
„Ryanair“ tvirtina, kad bus atšaukta tik mažiau nei 2 procentai jos vykdomų skrydžių, o strategijos rezultatas turėtų leisti pakelti skrydžių punktualumą virš 90 procentų.
Kokiu atveju priklauso kompensacijos?
Sužinojus, kad jūsų skrydis atšauktas, pirmiausia turi būti pasiūlytas vienas iš dviejų variantų – pinigų grąžinimas už atšauktą skrydį arba alternatyvi kelionė, kad ir kitomis oro linijomis ar net kita transporto priemone.
Tačiau kompensacijos priklausys nuo įspėjimo laiko. Ir čia jau nesvarbu, jei jūs turėjote persėsti į kitos aviakompanijos lėktuvą, ar jau turėjote užsisakę viešbutį.
„Yra tokia išlyga, kad jei pranešam apie atšauktą skrydį prieš 2 savaites, tai grąžinama tik bilieto kaina ir teisės į kompensaciją žmogus neturi. Bet ta išlyga galioja tik tada, kai pranešama apie konkretaus skrydžio atšaukimą. Šiuo atveju, pranešimas, kad atšauks kai kuriuos skrydžius, nereiškia tinkamo įspėjimo.
Tada reikia konkrečiu atveju žiūrėti ar keleivis gavo įspėjimą likus 2 sav. iki skrydžio. Tačiau svarbu žinoti ir alternatyvių kelionių pasiūlymus. Mat jei ir „Ryanair“ įspėjo likus mažiau nei 2 savaitėms, bet pasiūlė tinkamą alternatyvią kelionę – jie gali išsisukti nuo kompensacijos mokėjimo.
Jei apie skrydžio atšaukimą įspėja mažiau nei prieš 2 savaites, bet daugiau nei prieš 7 dienas – alternatyvi kelionė turi būti pasiūlyta tokia, kad išvykstama ne daugiau kaip 2 valandomis anksčiau ir atvykstama ne mažiau kaip 4 valandomis vėliau.
Jei atšaukiama likus mažiau nei 7 dienos – išvykstama ne daugiau kaip 1 valanda anksčiau ir atvykstama ne vėliau nei 2 valandomis“, - pasakoja VETO LT advokatų profesinė bendrija advokatas Tadas Blažys.
Siūlydami alternatyvią kelionę jie gali pasiūlyti ir alternatyvias transporto priemones. Pavyzdžiui, dalis jūsų kelionės vyktų autobusu, dalis – kitomis oro linijomis. Tačiau svarbiausia atkreipti dėmesį – ar kelionė telpa į aukščiau nurodytus laiko rėmus.
Jeigu vis dėlto „Ryanair“ įspėja likus mažiau nei 2 savaitėms ir nepasiūlo taisykles atitinkančios alternatyvios kelionės, jums turi būti išmokėta kompensacija. Ši priklauso nuo kelionės atstumo: iki 1,5 km mokama 250 Eur kompensacija, virš 1,5 km – iki 400 Eur.
Taip pat įspėjama, kad „Ryanair“ yra iš tų bendrovių, kurios stengsis kaip tik įmanoma išsisukti nuo kompensacijų mokėjimo.