Ilgėja eilės vilkikų, kertančių Lietuvos ir Kaliningrado srities sieną. Rusijos vėžėjai dėl keliolikos laukimo valandų kaltina Rusijos muitinės pareigūnus bei blogai įrengtą Černyševskojės pasienio kontrolės punktą.
Vilkikų vairuotojai jau laukia išvykti iš Lietuvos, tačiau kada pateks į Rusiją – nežinia. Nes Černyševskojės pasienio kontrolės punkto muitininkai kelintą dieną dirba vangiai. Kad patektų į Rusijos teritoriją, vairuotojams tenka laukti po keliolika valandų.
„Kai stovi, algos negauni. Gauni, kai važiuoji. Atvykau prie sienos vakar apie aštuntą vakaro. Stovėjau 14 valandų“, – teigė vairuotojas Vladimiras Pliuščiai.
„Vykstu iš Sankt Peterburgo, prie sienų pralaukiau kelias paras. Labai blogas darbas. Lietuvos pareigūnai dokumentus man sutvarkė per 7 minutes ir galiu iš čia išvažiuoti. Bet mūsų pusė, Rusija, nepriima. Blogai dirba mūsiškiai“, – tvirtino vairuotojas Konstantinas Vlasenko.
Iš Kaliningrado srities arba į ją krovinius nuolat gabenantys vairuotojai sako, kad vilkikų pasienyje padaugėjo jau birželį. Lenkijai įvedus kvotas trečiųjų šalių vežėjams, Kaliningrado srities vežėjai dažniau renkasi kelią per Lietuvą.
„Mano reisas į Baltarusiją dabar užsitęsia savaitę. Pirmyn važiuodamas 400 kilometrų ir atgal aš sugaištu 7 paras. Anksčiau suvažinėdavau per porą parų“, – sako vairuotojas Romanas Pristavko.
Rusijos vairuotojai piktinasi, kad net ir atidarius naują punktą Rusijos pusėje, vilkikams aikštelė įrengta per maža, apsisukti nėra kur. Nors dokumentams tvarkyti įrengta apie 20 darbo vietų, dažnai dirba vos vienas pareigūnas.
„Būna kažkokių trukdžių, bet greičiausiai jie tiesiog nenori dirbti, ypač vakarais. Tarnauja daug pareigūnų, bet muitininkai vakarais ilsisi ir nenori dirbti“, – mano vairuotojas Jurijus Vorobjovas.
Lietuvos muitininkai per parą patikrina apie 400 vilkikų, nors galėtų ir daugiau.
„Jeigu dirbtų puikiai kaimyninės šalies muitinės pareigūnai, mes galėtume transporto kiekį ir didesnį įforminti. Jeigu vyksta didesnis krovinių kiekis, didesnis iš Europos Sąjungos valstybių importuojamas prekių kiekis, tai yra sudėtingesnė muitinės procedūra ir tai užima jiems daugiau laiko“, – aiškino VSAT Kybartų kelio posto viršininko pavaduotojas Viktoras Kašalynas.
Kybartuose apie šimtą vilkikų laukia išvykti į Rusiją, po tiek pat vilkikų laukia prie Medininkų ir Lavoriškių pasienio kontrolės punktų.
R. Lankininkaitė