Šis pardavimas – tai yra dar vienas ženklas, kad šalies vyriausybė didina Rusijos auditorijai prieinamų interneto platformų kontrolę, Maskvai tęsiant karinę intervenciją Ukrainoje.
„Yandex“ „sudarė įpareigojantį susitarimą su VK, viena didžiausių Rusijos socialinės žiniasklaidos įmonių, parduoti „Yandex“ naujienų platformą bei informacijos ir pramogų paslaugą „Zen“, sakoma bendrovės, dažnai vadinamos „rusiškąja „Google“, pranešime.
„Yandex“ taip pat parduos savo pagrindinį puslapį „Yandex.ru“ ir perkels savo paieškos variklį, elektroninį paštą ir kitas su žiniasklaida nesusijusias paslaugas į naują domeną „ya.ru“.
VK grupė pranešime patvirtino sandorio faktą ir pridūrė, kad jis turėtų būti užbaigtas iki metų pabaigos.
Mainais VK perleis „Yandex“ 100 proc. didžiausios Rusijos maisto pristatymo paslaugos „Delivery Club“ akcijų.
„Yandex“ yra registruota Nyderlanduose ir turi padalinius Europoje, JK ir JAV, tačiau didžioji jos verslo dalis, įskaitant pavėžėjimo ir maisto prekių pristatymo paslaugas, veikia Rusijoje ir rusakalbėse šalyse.
„Yandex“ teigimu, sprendimas „strategiškai pasitraukti“ iš žiniasklaidos verslo, sutelkiant dėmesį į kitas technologijas ir paslaugas, bus naudingas „bendrovės suinteresuotųjų šalių interesams“.
IT milžinė susilaukia vis daugiau kritikos dėl įtariamo jos vaidmens valstybės cenzūroje, Rusijai įsiveržus į Ukrainą.
Aukščiausi „Yandex“ vadovai, tarp jų vienas iš įkūrėjų Arkadijus Voložas, šiais metais atsistatydino, kai Europos Sąjunga jų atžvilgiu ėmė taikyti sankcijas.