Naujoji įmonė vadinsis „Sovremennij morskoj arktičeskij transport“ (Šiuolaikinis jūrinis Arkties transportas) – SMART.
„Novatek“ generalinis direktorius Leonidas Michelsonas pareiškė, kad SMART valdys Rusijos vandenyse plaukiosiančius arktinės klasės SGD tanklaivius, o anksčiau įsteigta įmonė MART, į ją įtraukiant „Sovkomflot“ ir Kinijos „Cosco Shipping“, veiks tarptautinėje rinkoje.
Šiuos 17 tanklaivių, kurie bus skirti antrajai SGD gamyklai Rusijos šiaurėje „Arctic LNG 2“, 2023-2026 metais pastatys Rusijos laivų statykla „Zvezda“. Projektą, kurio vertė viršija 300 mlrd. rublių (4 mlrd. eurų) didžiąja dalimi finansuos valstybinis „Vnešekonombank“, dalį išlaidų subsidijuos valstybė.
Laivų projektus parengs Pietų Korėjos kompanija „Samsung Heavy Industries“ – „Zvezda“ trečiadienį Vladivostoke vykstančio ekonomikos forumo metu su ja pasirašė atitinkamą sutartį.
„Zvezda“ pranešime spaudai teigiama, jog šie laivai galės savarankiškai įveikti iki 2,1 metro storio ledą, turės 45 megavatų galios SGD varomus variklius, o tai atitinka atominio ledlaužio variklio galią.
Pasak L. Michelsono, SGD perkrovimo kompleksai Murmanske ir Kamčatkoje turėtų pradėti veikti 2022 metais.
15 arktinės klasės SGD tanklaivių pirmajai SGD gamyklai Rusijos šiaurėje buvo pastatyti Pietų Korėjos laivų statykloje DSME.