Rusų visuomenininkė ir influencerė Anna Kalashnikova savo „Instagram“ paskyroje pasidalino pranešimu, kuriame apkaltino „Chanel“ rusofobija. Ji sakė, kad negalėjo nusipirkti poros auskarų ir rankinės „Chanel“ išparduotuvėje Dubajuje, Jungtiniuose Arabų Emyratuose.
„Kadangi dažnai atvykstu į Dubajų per mados savaites, „Chanel“ vadybininkai mane atpažino, priėjo prie manęs ir pasakė: „žinome, kad esate Rusijos įžymybė, žinome, kad pirkinius vešitės ten, todėl negalime jums parduoti mūsų prekės ženklo daiktų“, – savo įraše sakė Kalashnikova.
Ji teigė, kad ši patirtis jai priminė, kaip Coco Chanel buvo ne tik „nacių meilužė“, bet ir fašistų agentė.
„Jos palikimas, jos prekės ženklas verčia susimąstyt apie Coco Chanel biografiją. Remti fašizmą ir rusofobiją – taip žema“, – sakė Kalashnikova.
Atrodo, kad dėmesio nukreipimas į Coco Chanel sąsajas su nacistine Vokietija, atkartoja abejotiną Rusijos vyriausybės karo prieš Ukrainą įrėminimą kaip karinę operaciją, kuria siekiama išnaikinti nacius Ukrainos vyriausybėje – vyriausybėje, kuriai vadovauja žydų kilmės prezidentas.
Dėl neišprovokuotos Rusijos invazijos vasario pabaigoje vyriausybės, įskaitant Europos Sąjungą, ėmėsi istoriškai griežtų sankcijų.
„Chanel“ atstovai neatsakė į „Insider“ prašymą pakomentuoti situaciją, tačiau „Daily Mail“, regis, patvirtino prancūzų prekės ženklo politiką.
Jie teigia, kad bendrovė paskelbė pareiškimą, kuriame pažymėjo, kad ES ir Šveicarijos sankcijos draudžia „tiesiogiai ar netiesiogiai parduoti prabangos prekes bet kuriam fiziniam, juridiniam asmeniui ar subjektui Rusijos Federacijoje arba šias prekes naudoti Rusijos Federacijoje“.
Rusijos interjero dizainerė ir influencerė Liza Litvin paskelbė „Instagram“ istoriją, stebėtą „Fortune“ ir „Daily Mail“, kurioje išsamiai aprašė panašią patirtį, kai Dubajuje jai nebuvo leista įsigyti „Chanel“ prekių.
Įraše Liza Litvin teigė, kad „Chanel“ parduotuvėje ji turėjo pasirašyti dokumentą, kuriame pareiškė, kad negyvena Rusijoje ir rankinės nenešios Rusijos teritorijoje.
„Nuėjau į „Chanel“ butiką Emyratų prekybos centre. Jie man nepardavė rankinės, nes (dėmesio!) aš esu iš Rusijos!“ – pranešime rašė Litvin.
Tuo pat metu viena Ukrainos socialinė darbuotoja Snežana Georgieva teigė, kad kai kuriems rusų pirkėjams pavyko aptikti galines duris ir susitarti dėl „Chanel“ prekių įsigijimo, rašo „New York Post“.
„Labai laukiu, kol šie prekių ženklai sugrįš“, – sakė S. Georgieva. „Bet mes žinome keletą butikų, kurie vis dar dirba, kai jiems paskambina nuolatinis klientas.“
Penktadienį prokremliškas bulvarinis laikraštis „Pravda“ išspausdino Rusijos užsienio reikalų ministerijos atstovės Marijos Zacharovos „Chanel“ pozicijas paneigimą, kuriame ji apkaltino prekės ženklą remiant nacizmą, nes jis neparduoda gaminių Rusijos klientams.
„Mes ką tik atidarėme spintą, iš kurios iškrito 80 metų senumo dar nesuirę griaučiai“, – sakoma M. Zacharovos pareiškime. „Esame labai kantri ir atlaidi šalis. Atleidome visiems už viską, atvertėme naują puslapį ir užleidome vietą ateičiai. Tačiau jei šis kelias nuolat kartosis, mes ištrūksime iš šio užburto rato.“
Kovo 4 d. „Vogue Business“ pranešė, kad Rusijoje, prabangos parduotuvėse, pirkėjų skaičius padidėjo tris kartus, žmonės „stengiasi įsigyti kuo daugiau, kol dar gali sau tai leisti“. Po kelių dienų tokie prabangos prekių ženklai kaip „Burberry“, „Chanel“, „Hermès“, „Louis Vuitton“, „Prada“ ir „Kering“ paskelbė laikinai uždarantys savo parduotuves Rusijoje.