Jei pataisa būtų priimta, pardavėjai privalėtų nurodyti, kokia prekių kaina buvo prieš nuolaidą – reguliaria kaina būtų laikoma mažiausia, taikyta mėnesį ar ilgiau iki nuolaidos. Vyriausybei siūloma leisti nustatyti ir trumpesnį terminą, jei prekės rinkoje bus trumpiau negu 30 dienų.
Pataisa negaliotų greitai gendantiems produktams arba prekinę vertę greitai prarandantiems daiktams.
Seimo Teisės ir teisėtvarkos komitetas nesutiko nukelti pataisos įsigaliojimo iki lapkričio, kaip prašė Lietuvos prekybos įmonių asociacija.
„Nėra čia kažkas tokio, kas iš esmės keistų įmonių veiklos sąlygas, mokesčius“, – įsitikinęs komiteto pirmininkas Stasys Šedbaras.
Jo teigimu, pataisa „šiek tiek sutramdytų pirkėjų klaidinimą dėl nuolaidų“.
Jis taip pat pabrėžė, kad bandymas sureguliuoti nesąžiningą reklamą dėl nuolaidų yra atsakas į Europos Sąjungos direktyvą, kurią Lietuva anksčiau ar vėliau turės perkelti į savo teisę.
Tuo tarpu Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vadovė Rūta Vainienė komiteto posėdyje svarstant pataisą piktinosi, kad direktyva neperkeliama visa, o – po gabaliuką: „Kaip kokio organo transplantacija į dabartinę teisėkūrą“.
Ji be kita ko teigė, kad prekybininkams griežtas taisykles dėl prekių kainų skelbimo per nuolaidų akcijas yra nustačiusi Vartotojų teisių apsaugos tarnyba ir, pasak jos, dauguma įmonių tų reikalavimų laikosi.
R. Vainienės teigimu, prekybininkai iki liepos nespės įsidiegti informacinių technologijų pertvarka kainoms stebėti.
„Tai susiję su informacinėmis technologijomis, nes stebėti tą kainą 30 dienų kai kuriems prekybininkams, gal ir mažiesiems, užima laiko pritaikyti sistemas. Su didžiaisiais jokia problema“, – kalbėjo prekybininkų atstovė.
Per pataisų pristatymą Seimui pernai kai kurie parlamentarai įtarė, kad dėl pakeitimų bus diskriminuojami Lietuvos prekybininkai, nes tokie reikalavimai negalios „Amazon“, „Aliexpress“ ar kitiems bei prognozavo, kad išaugs kainos, nes į jas bus įtrauktos naujos tvarkos administravimo išlaidos.