Šiais metais logistikos sektoriaus perspektyva išlieka teigiama, ypač stambioms ir vidutinėms įmonėms. Tokias išvadas padarė įmonių mokumą vertinanti bendrovė „Creditreform Lietuva“, atlikusi 1250 logistikos įmonių rizikingumo tyrimą.
Statistikos departamento duomenimis, logistika užsiimančios įmonės sudaro 20 proc. visų įmonių, dirbančių transporto srityje, skaičiaus ir uždirba 36 proc. pajamų. Jei transporto įmonės per metus uždirbo 28 proc. daugiau pajamų nei 2010 m., tai logistikos įmonės apyvartą išaugino net 52 proc.
Bendrovė „Creditreform Lietuva“ direktoriaus pavaduotojas Romualdas Trumpa atkreipia dėmesį: „Daugiau nei pusę šio sektoriaus pajamų 2010 metais uždirbo 50 logistikos stambiausių įmonių. Rizikos reitingo pasiskirstymas aiškiai rodo, kad gerus laikus išgyvena ne tik dauguma šių stambiųjų įmonių, bet ir didžioji dalis iš 220 vidutinių įmonių.“
Logistika – viena iš nedaugelio ūkio šakų, kur jaunos įmonės vyrauja ne tik tarp smulkių, bet ir tarp vidutinio dydžio įmonių. 2004 - 2010 metais įsteigta 59,5 proc. visų veikiančių logistikos įmonių. Tik stambiųjų įmonių tarpe (metiniai pardavimai virš 25 mln. Lt) vyrauja seniau įsteigtos įmonės – 65 proc. stambiausiųjų logistikos įmonių įsteigta iki 1999 metų.
Turto areštų skaičiumi per krizę buvo tarp rizikingiausių sektorių. Per „piką“ 2009 m. sausį – balandį buvo įregistruoti 338 turto areštai 135 logistikos įmonėms (12,7 proc. nuo įmonių skaičiaus), „Akmuo po kaklu“ buvo lizingo įmokos, nes 2008-2009 m. sandūroje drastiškai krito pajamos. Šiemet per sausį – balandį 68 įmonėms įregistruota 108 turto areštai įmonių.
Per sunkmetį (2009-2010 m.) bankrutavo 4 proc. logistikos įmonių. 40 proc. bankrutavusiųjų buvo įkurtos 2006-2010 metais.
„Creditreform Lietuva“ skaičiuojamas įmonių rizikos CR reitingas 2011 m. pradžioje pradėjo rodyti teigiamus logistikos įmonių pokyčius. Per pusmetį mažõs rizikos įmonių išaugo nuo 17 proc. iki 29 proc. Nerizikingomis laikoma 50 proc. stambių ir vidutinių įmonių ir tik 20 proc. mažųjų įmonių.
Didinti apyvartą geriau sekėsi stambioms ir vidutinėms įmonėms (metinė apyvarta – per 4 mln. litų) – net 2/3 šių įmonių pardavimai 2010 metais išaugo, lyginant su 2009 metais.
Logistikos įmonių atsiskaitymų su paslaugų tiekėjais (vežėjais) trukmė grįžo į 2008 m. lygį, o paslaugų užsakovai dabar atsiskaito 10 dienų vėliau nei prieš krizę. Logistikos įmonės turi turėti apyvartinio kapitalo dešimčiai papildomų dienų. Be to, jos taip pat turi amortizuoti atsiskaitymų riziką, ypač iškilus nenumatytoms situacijoms (pvz., sutrikus atsiskaitymams su Baltarusija).
„Creditreform Lietuva“ prognozuoja, kad tarp naujų logistikos įmonių toliau augs konkurencija ir mažės maržos. Tuo tarpu, kol dar vežėjams plankios pervežimų kainos ir lizingo rinka yra aprimusi, finansiškai pajėgios logistikos įmonės gali bandyti perimti kelių transporto pervežimų rinkos dalį, įsigydamos savo transporto priemones ar steigdamos savo pervežimų padalinius.