„Negaliu pasakyti, už ką darbuotojai myli „Makalių“ – čia jų reikėtų paklausti, bet galiu pasidžiaugti, kad per šešerius įmonės gyvavimo metus čia nebuvo nė vieno kelionių eksperto, kuris iš darbo išeitų savo noru. Turbūt taip yra todėl, kad kiekvienam darbuotojui leidžiu pasijusti įmonės dalimi praktiškai, ne teoriškai. Pavyzdžiui, kol nebuvome tokie dideli, atlikdavome įvairius darbus, nebūtinai atitinkančius mūsų pareigybes. Taip išbandėme vienas kito pareigas ir dabar drąsiai vienas kitą pavaduojame, kad daugiau išmoktume ir sužinotume. Dar vienas dalykas – visas darbuotojų idėjas priimu rimtai, jas visą laiką kartu apsvarstome ir kai kurios jų yra įgyvendinamos “, – sako R. Širvinskas.
Geriausia motyvacija – kelionės ir laikas kartu
Vienos mylimiausių įmonių vadovas sako, kad piniginė motyvacija jam nepatinka. Todėl „Makaliuje“ motyvuojama kelionėmis, vakarėliais ir laiku kartu. „Mūsų įmonėje turime bendrų vakarienių, kartu einame į miestą švęsti gimtadienių, turime kalėdinius vakarėlius, važiuojame kartu ilsėtis. Netrukus 30 mūsų iš 36 žmonių komandos skrisime į Kijevą (6 negali dėl povestuvinių kelionių ar suplanuotų atostogų) poilsiauti. Visiems liepiu įsijungti į kelionės planavimą, tad kai kurie užsako restoranus, kiti ieško gidų ir panašiai. Manau, kad tokios kelionės kaip ši yra pakankamai nemaža motyvacija“, – sako R. Širvinskas.
Pašnekovas priduria, kad kelionės nebūtinai yra geriausia motyvacija visiems darbuotojams. Mamoms, pasak R. Širvinsko, geresnė dovana yra papildomas mamadienis, kurį jis prašomas mielai joms suteikia.
„Facebook“ politika įmonėje
R. Širvinskas sako, kad jo įmonėje yra dvi taisyklės – negalima klausyti muzikos su ausinėmis ir negalima naršyti „Facebooke“. Nors tokios sąlygos iš pradžių ir sukėlė darbuotojų pasipiktinimo pliūpsnį, tačiau po to, teigia pašnekovas, jiems patiems tai ėmė patikti.
„Kai vienas darbuotojas klauso muzikos su ausinėmis, tai pykdo kitus, kurie nori kažko paklausti, tačiau kolega su ausinėmis jo negirdi. Kita taisyklė – kuomet darbuotojas sėdi prie kompiuterio, jis negali naudotis „Facebooku“. Aišku, tai negalioja tiems darbuotojams, kurie dirba prie „Facebooko“. Na, o per pietus visi darbuotojai gali daryti ką nori ir naršyti kur nori“, – nurodo jis. Įvedus tokias taisykles, sako R. Širvinskas, darbuotojai suprato, kad greičiau nudirba darbus, geriau susikaupia ir efektyviau išnaudoja laiką.
Pagrindinės gero vadovo taisyklės
R. Širvinskui „Makalius“ buvo pirma jo darbovietė, kur jis iškart tapo savininku ir vadovu, jaunas verslininkas nežinojo, kaip elgiasi kiti bosai. Pašnekovas prisipažįsta – klaidų pridarė ir jis. Viena esminių – netinkamas kritikos išsakymas.
Viena didžiausių klaidų – kritikos darbuotojui sakymas prie kitų žmonių. Tai darbuotojui būna labai nemalonu. Todėl, tikina Makalius, kritiką reikia sakyti akis į akį ir su patarimais, kaip pasikeisti, kad vėliau labiau sektųsi.
„Dar vienas dalykas, ko dabar nebedarau – tai nebebijau darbuotojams perduoti darbų. Anksčiau darbuotojais nepasitikėjau, galvodavau, kad tik aš vienas galiu padaryti geriausiai, tačiau dabar, po 3–4 perduotų darbų, labai gerai jaučiuosi ir nebetikrinu žmonių, ar jie tikrai gerai atliko pavestas užduotis. Pasitikėjimas darbuotojais yra labai svarbus“, – patirtimi dalinasi „Makaliaus“ savininkas.
R. Širvinskas sako, kad geras vadovas pirmiausia turi leisti darbuotojams daryti daugiau nei parašyta jų pareigybėse ir nelaikyti jų žemesniais už save. „Geras vadovas turi vengti žodžio ne, prieš priimant nelabai palankų sprendimą įsijausti į darbuotojo rolę ir pagalvoti, kaip jis pats sureaguotų. Visi mano darbuotojai yra mano kolegos, kurie nebijo ir man paprieštarauti, ir su manimi pasiginčyti. Darbuotojas mane drąsiai gali pasiųsti ant trijų raidžių ir aš nieko jam nepasakysiu. Galbūt jis toje situacijoje yra teisus. Jei darbuotojas su manimi ginčijasi, tai nereiškia, kad jis blogas darbuotojas“, – sako R. Širvinskas – Makalius.
Savo patirtimi pasidalinęs verslininkas sako, kad bendros atrakcijos, šventės ir progos suartina kolektyvą ir jis tampa kaip šeima. Todėl „Makaliaus“ kolektyvas mielai dalyvauja įvairiose iniciatyvose, o pernai ši įmonė tapo mylimiausia ir nugalėjo konkurso „Aš myliu savo įmonę“ S dydžio įmonių kategorijoje.
„Aš myliu savo įmonę“
Jau penktus metus Lietuvos verslo konfederacija organizuoja socialinę iniciatyvą verslui „Aš myliu savo įmonę“. Konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus teigia: „Intelektuali, kūrybiška ir inovatyvi darbuotojų komanda – tiesiausias įmonės kelias į sėkmę, tačiau tam, kad puikūs darbuotojai būti suinteresuoti dirbti įmonėje, svarbu ne tik finansinės paskatos, bet ir atmosfera kolektyve, santykiai su darbdaviu. Dėl šios priežasties vis daugiau įmonių investuoja į darbuotojų tobulėjimą bei organizacijos vidinės kultūros puoselėjimą“.
V. Sutkaus įsitikinimu, tvirta ir vieninga darbuotojų komanda yra viena iš didžiausių įmonės vertybių, padedančių sėkmingai siekti užsibrėžtų tikslų. Tad konkursas „Aš myliu savo įmonę“ yra puiki proga parodyti savo įmonės organizacinę kultūrą bei pasisemti patirties iš kitų.
2016 metais „Aš myliu savo įmonę“ konkurso nugalėtojais penkiose kategorijose pagal įmonės dydį (XS, S, M, L ir XL) savo kategorijose tapo: „Vaiduokliai“, „Makalius“, „Ruptela“, „Vilniaus Duona“, „Lidl Lietuva“ ir LR Valstybės kontrolė. Savo balsą dalyvėms atidavė daugiau nei 25 tūkst. darbuotojų, o dėl mylimiausios įmonės titulo varžėsi 60 kompanijų.
Norėdami dalyvauti projekte šiais metais darbuotojai savo meilę įmonei turi išreikšti sukurdami iki 2 min. trukmės filmuką, atspindintį meilę savo darbui ir įmonei, kuris bus talpinamas oficialiame „Aš myliu savo įmonę“ puslapyje.
Visi kompanijų darbuotojai, norintys prisijungti prie projekto ir meilę savo darbovietei parodyti viešai, kviečiami registruotis iki lapkričio 3 dienos adresu www.myliusavoimone.lt.