Didžiausi augimo tempai pernai buvo užfiksuoti kino ir interneto reklamoje. Investicijos šiuose reklamos kanaluose augo 30 proc. ir 15 proc. Sparčiai augo ir lauko reklama – 13 proc. Lauko reklamos rinkos dalis 2015 m. aplenkė radijo rinkos dalį ir sudarė 8,8 mln. eurų. Taip pat augo vidaus reklamos, žurnalų ir radijo reklamos investicijos – 7 proc., 1,7 proc. ir 1,2 proc. atitinkamai. Didžiąją Lietuvos reklamos pinigų dalį atsiriekianti televizija pernai ūgtelėjo 0,7 proc. nuo 45,8 iki 46,1 mln. eurų. Laikraščių reklamos biudžetas mažėjo 15 proc.
„Nuosaikus televizijos ir radijo reklamos pajamų augimas leidžia daryti prielaidą, kad Nacionalinio transliuotojo reklamos biudžetai pernai buvo nukreipti į kitas medijas, didžiąja dalimi – į internetą, kuris kiekvienais metais užima vis reikšmingesnę reklamos rinkos dalį“, – teigė tyrimų bendrovės TNS LT Reklamos monitoringo vadovė Giedrė Juronienė.
TNS LT atliktos didžiausių žiniasklaidos planavimo agentūrų, reklamos davėjų, žiniasklaidos priemonių savininkų ir vadovų apklausos duomenimis, šiemet Lietuvos reklamos rinka turėtų augti 5 proc. Didžiausią augimą ekspertai numatė interneto reklamai – 10 proc., lauko reklamai numatomas 6 proc., kino reklamai 5 proc., televizijos reklamai 3 proc., radijo reklamai 2 proc. augimas. Pasak specialistų, žurnalų biudžetai turėtų nesikeisti, o investicijos į laikraščių reklamą turėtų mažėti 6 proc.
„Šių metų reklamos apimčių augimui įtaką turėtų daryti nauji dalyviai mažmeninės prekybos sektoriuje, Olimpinės žaidynės, rudenį vyksiantys Seimo rinkimai,“ – teigė G.Juronienė. Antrus metus iš eilės žiniasklaidos planavimo agentūros įvertino ne tik interneto banerinės reklamos apimtis, bet ir kitų interneto reklamos kanalų biudžeto dalis bei prognozes šiems metams.
„Remiantis banerinės interneto rinkos dydžiu ir žiniasklaidos planavimo agentūrų pateiktais skaičiais, manoma, kad 2015 metais įvairių interneto kanalų reklamos biudžetas galėjo siekti apie 34 mln. eurų. Tiesa, reikia nepamiršti, kad šis skaičius neatspindi visos interneto reklamos rinkos dydžio, nes reklamą interneto kanaluose tiesiogiai perka ir patys reklamdaviai“, – pastebi G. Juronienė.
Lietuvos reklamos rinkos tyrimą TNS LT atliko pagal savo 2015 m. reklamos monitoringo duomenis, apklausdama rinkos dalyvius, žiniasklaidos planavimo agentūras, šalies komercines televizijas, radijo stotis, interneto žiniasklaidos asociaciją, didžiausius interneto paslaugų teikėjus, lauko reklamos agentūras, kino ir vidaus reklamos davėjus.