Prasidėjus karštajam metų laikui daugelis žmonių keliauja atostogauti ir bent trims mėnesiams pamiršta televizorių, bei kitas masinio informavimo priemones.
Esant tokiai situacijai didelė dalis reklamos nepasiekia vartotojų ir reklamos agentūros turi spręsti uždavinį kaip pasiekti kuo didesnę auditoriją.
Užsakymų nemažėja
Vasarą, dėl bendro sezoninio verslumo sumažėjimo paprastai būdingas kiek mažesnis ir reklamos užsakovų aktyvumas, tačiau reklamos agentūros nesiskundžia veiklos trūkumu.
17 metų reklamos rinkoje dirbančios agentūros „InSpe“ pardavimų vadovė Oksana Adamonytė Verslosavaite.lt teigė, kad vasaros sezono metų užsakymų nesumažėja, nes tam tikri Lietuvos rinkos dalyviai aktyviai vykdo reklamines kampanijas, ypač jei produktas aktualus ir gausiau vartojamas vasaros sezono metu. Dažnai planavimas ir pasiruošimas vyksta anksčiau, žiemos sezono metu, o vasara parenkamas kaip intensyvus įvaizdžio palaikymo periodas.
„Kiekviena įmonė planuoja ir paskirsto marketinginių įrankių judėjimą net metams į priekį, vėliau galimos nežymios ar didesnės korekcijos, kurios priklauso nuo įmonėje esančios situacijos, kurį įvertinama pagal skirtingus rodiklius, arba nuo bendros Lietuvos ekonominės situacijos“, – pasakojo O. Adamonytė.
UAB „Addvisors“ reklamos agentūros direktorė Skaistė Knyžaitė Verslosavaite.lt taip pat tikino nepastebinti ypatingo užsakymų trūkumo.
„Įkainiai nesikeičia, taip pat nėra didžiulių apimties skirtumų. Tiesiog pasirašoma mažiau naujų sutarčių, o tos kurios buvo anksčiau pasirašytos sėkmingai vasarą tęsiamos toliau“, – teigė S. Knyžaitė.
Reklama „kraustosi“ į lauką
Visgi vasara įneša į rinką savitų pokyčių. Prasidėjus vasaros sezonui daugelis verslo sričių keičia savo veiklos apimtis, bando prisitaikyti prie klientų, besidžiaugiančių karštojo metų laiko teikiamais malonumais.
Atostogauja ne tik vartotojai, bet ir didelių įmonių vadovai kurie tiesiogiai įtakoja daugelį sprendimų. Šiuo atveju tiek reklamos agentūros, tiek jų paslaugas perkančios įmonės natūraliai sumažina reklamos apimtis.
Šiuo metų laiku aktyviau reklamuojami gaivieji gėrimai ir ledai gamintojai bei laisvalaikio pramogų siūlytojai, be šių užsakovų taip pat aktyviai reklamuojasi kelionių agentūros, prekeiviai kondicionieriais ar jų nuomininkai, bei kitų sezoninių produktų pardavėjai.
Daugelis žmonių vasarą stengiasi kuo mažesnę laisvalaikio dalį praleisti namuose, todėl tikslinės auditorijos tenka ieškoti gatvėse.
„Labiausiai vasaros sezonu išsiskiriančios ir perkamiausios reklamos pozicijos yra mobilieji stendai, spaudos darbai, verslo dovanos, individualūs projektai“, – vardijo O. Adamonytė.
Anot jos, vasara – palankiausias metas pasirūpinti reklama ant didelių transporto priemonių nes ji labiausiai pastebima, ilgalaikė, nereikalaujanti jokio nuomos mokesčio už reklaminį plotą bei puikiai atsiperkanti.
Reklamos plotų pardavėjai, ruošdamiesi šiltajam laikotarpiui dažnai siūlo užsakovams paskatinančius produktus, be to, taikomos įvairios, net 70 proc. siekiančios nuolaidos.
Marius Janavičius