Lietuvos gyventojai vis kritiškiau žiūri į skambius reklaminius teiginius, puošiančius produktų pakuotes, rašo dienraštis "15min".
Šalies vartotojai pradėjo dažniau atkreipti dėmesį į perkamo maisto sudėtį. "Kasmet daugėja nusiskundimų dėl neteisingo maisto produktų ženklinimo. Pirkėjai pradėjo kreipti dėmesį į maisto produktų sudėtį.
Vartotojai tampa pastabesni ir skaito informaciją ant etikečių bei pakuočių", - sakė Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos Maisto skyriaus vedėja Aušra Išarienė.
Pirmąjį šių metų pusmetį skundus pateikę vartotojai piktinosi "atgaivą sielai" ir "pasitikėjimą savimi" suteikiančia kava, savijautą pagerinti neva galinčia duona ir kitais produktais.
Ant kavos "Aroma Energy" pakuočių spausdinamas šūkis skelbia apie jos išskirtinį poveikį. "Puodelis išskirtinės kavos suteikia ilgalaikį tonizuojantį poveikį: mažina nuovargį, spartina mąstymą, didina žvalumą ir pasitikėjimą savimi", - rašoma ant etiketės.
Vartotojai abejojo šiuo sakiniu ir ragino drąsius teiginius pakeisti kuklesniais bei neklaidinti žmonių. Vienas vartotojas skundėsi ir "Melitta Auslese" kava. Ji reklamuojama kaip "atgaivinanti sielą ir pakraunanti kūną". Po mėnesio žmogus teigė nepajutęs jokio panašaus poveikio.
Kitas vartotojas suabejojo savijautą neva galinčios pagerinti baltos ruginės "Fazer" kepyklos duonos galiomis. Jo nuomone, ši duona nepagydys, todėl patarė reklamuotojams vengti tokių frazių.
Tai, jog maisto produktai neturi gydomųjų galių, patvirtino ir A.Išarienė. "Ženklinant maisto produktus, nei vienam iš jų neturi būti priskiriamos gydomosios ar profilaktinės savybės, ant etikečių ir pakuočių negali būti net nuorodų į jas", - sakė Maisto skyriaus vedėja.