„Lietuvos pašto“ Pašto tinklo tarnybos direktorė Inga Dundulienė pasakoja, kad tradicinių popierinių laiškų srautas kasmet mažėja, tačiau pastebimas augimas siuntų skyriuje.
„Pastaraisiais metais vis didėja tarptautinių siuntų srautas. Vien per šių metų I–III ketvirčius Lietuvos paštas iš užsienio gavo beveik dešimtadaliu daugiau siuntų nei pernai. Pusė jų atkeliauja iš Kinijos, kur elektroninės prekybos rinka yra viena iš sparčiausiai augančių. Manome, kad ši prekybos rūšis ir toliau sparčiai augs, todėl ir Lietuvos paštui teks vis dažniau pristatyti didėjančius siuntų su pirkiniais, įsigytų tiek Lietuvos, tiek užsienio elektroninėse parduotuvėse, kiekius“, – situaciją komentuoja I. Dundulienė.
Švenčių metas – pats darbymetis
Kalbinti siuntų pristatymo įmonių atstovai vieningai tikina, kad nors kiekvienais metais švenčių laikotarpiu darbo krūviai išauga, šiemet tam dar didesnę įtaką turėjo elektroninė prekyba.
UAB „DPD Lietuva“ pardavimų ir rinkodaros direktorius Baltijos šalims Gabrielius Bilevičius teigia, kad šiemet sezoninis suaktyvėjimas prasidėjo anksčiau nei įprasta. „Jau lapkričio mėnesį prasidėjo aktyvus siuntų pristatymo augimas. Nors pikas vis dar vyksta ir prieš pačias šventines dienas. Šventiniu laikotarpiu siuntų skaičius išauga apie 30–40 proc. Šiemet palyginus su praeitų metų šventiniu laikotarpiu, siuntų turime apie 7 proc. daugiau“, – pasakoja G. Bilevičius.
Įmonės „Omniva“, kuriai priklauso savitarnos siuntų terminalų tinklas, marketingo projektų vadovė Estera Kaminskaitė taip pats pastebi ankstyvesnį klientų suaktyvėjimą bei sako, kad jų veikla būtent ir orientuojasi į elektroninę prekybą. „Akivaizdu, kad žmonės nori mažiau laiko praleisti prekybos centruose, tai užsisakinėja iš elektroninių parduotuvių. Taip pat žmonės yra labiau sąmoningi ir suvokia, kad siuntų kiekis yra didelis, tad mažėja skaičius tų, kurie palieka visą paskutinei minutei“, – tikina E. Kaminskaitė.
Pasak marketingo projektų vadovės, per 3 įmonės veiklos metus, šiemet siuntų augimas švenčių laikotarpiu – didžiausias. „Lapkričio mėnesio siuntų augimas sudarė apie 40 procentų. Šiaip paprstai mūsų verslas pasidalija taip, kad 10 pro. Siuntų vyksta tarp privačių klientų, o 90 proc. tarp verslo bei verslo ir privačių. Tad šventinis siuntų pristatymas tarp privačių asmenų išaugo 30 proc., o atitinkamai visu 70 proc. tarp verslo ir privačių“, – pasakoja E. Kaminskaitė.
Pašto tinklo tarnybos direktorė I. Dundulienė pastebi, kad šventinis darbymetis Lietuvos paštuose trunka iki pat sausio vidurio. Nors šių metų duomenys dar nežinomi, pasakojama, kad 2014 metais gruodžio mėnesį siuntų skaičius buvo išaugęs trečdaliu. Tačiau šiemet jis gali būti dar didesnis, kadangi šiuo laikotarpiu ypač padaugėja gaunamų siuntų iš įvairių užsienio šalių.
Populiariausios šalys – Latvija ir Estija
E. Kaminskaitė kalbėdama apie siuntų pristatymą, išskiria Latviją ir Estiją. „Dažniausiai siuntų tiek siunčiama, tiek gaunama iš kitų Baltijos šalių. Šventinį laikotarpį pastebime vykstant iki sausio vidurio, nes yra klientų, kurie siunčia prekes rusų Naujųjų metų proga“, – sako „Omniva“ marketingo projektų vadovė.
„DPD Lietuva“ įmonėje tendencija ta pati – dažniausiai išauga siuntų į Baltijos bei kai kurias Vakarų Europos šalis srautai.
Priešingai šioms įmonėms, Lietuvos pašto Pašto tinklo tarybos direktorė atskleidžia, kad jų klientai renkasi tolimesnes šalis. „Daugiausia siuntų prieš Kalėdas gaunama iš Kinijos, JAV, taip pat Lenkijos, Vokietijos ir Didžiosios Britanijos. Tai – ir svetur gyvenančių tautiečių dovanos savo artimiesiems, ir iš užsienio elektroninių parduotuvių užsisakytos prekės. Tikrai pastarųjų metų tendencija parodė, kad lietuviai įprato kalėdines dovanas savo šeimos nariams, artimiesiems ir draugams pirkti internetu“, – sako I. Dundulienė.
Tuo tarpu iš Lietuvos dažniausiai siuntos siunčiamos į jau minėtas šalis bei Latviją, tačiau ne į Kiniją. Šios šalys dominuoja ir ne švenčių laikotarpiu.