„Problema, kad yra didžioji dalis nedeklaruoto darbo vis dėlto (...) Lietuvos transporto sektoriuje, kada analizuojame vairuotojų tachografo korteles, mes puikiai matome, kad yra nedeklaruojama nuo vienos–dviejų iki šešių valandų darbo laiko“, – trečiadienį Seime surengtoje spaudos konferencijoje, skirtoje Europos transporto darbuotojų federacijos kovos su vairuotojų nuovargiu dienai, sakė A. Cuzanauskas.
„Darbuotojai yra engiami, patiria psichologinį spaudimą, kad nefiksuotų pilno darbo laiko (...) Kai kalbame su vairuotojais iš trečiųjų šalių, jiems baudomis grasinama“, – kalbėjo vienas LVPS vadovų.
LVPS duomenimis, dėl netinkamai apskaičiuoto darbo laiko vairuotojai praranda atlyginimo dalį – iki trijų minimalių mėnesio algų, be to, transporto sektoriuje klesti šešėlis, dėl kurio valstybė praranda nemažai pajamų.
„Transporto sektorius turi būti tvarus, skaidrus. Šiuo metu tai, ką mes matome, – jame klesti tiesiog finansinis šešėlis“, – A. Cuzanauskas.
Jo teigimu, kovoti dėl geresnių darbo sąlygų vairuotojams trukdo tai, kad daug žmonių įdarbinama iš trečiųjų šalių: „Lietuviai yra realiai įkaitai šiame sektoriuje, dėl to, kad tiek atvežama pigios darbo jėgos, kad lietuviai neturi galimybės pasipriešinti ir kovoti dėl savo darbo teisių, dėl geresnių darbo sąlygų ir geresnio apmokėjimo“.
Profsąjungos atstovas teigė, jog pernai šalyje įdarbinta 32 tūkst. vairuotojų iš trečiųjų šalių, o šiemet jų ketinama įdarbinti 50 tūkstančių.
LVPS atkreipia dėmesį, jog vairuotojai nuolat pervargsta, netinkamai maitinasi, komandiruočių metu serga ir netinkamai gydosi, o tai lemia didesnį jų mirtingumą ir kelia didesnę eismo įvykių grėsmę bei blogina bendrą saugumo situaciją keliuose.