Ministrų kabinetas pritarė Susisiekimo ministerijos siūlymui sumažinti rinkliavas į Klaipėdos valstybinį jūrų uostą įplaukiantiems kruiziniams bei trampiniams (neturintiems nustatyto tvarkaraščio) laivams.
Tai turėtų padidinti Klaipėdos valstybinio jūrų uosto konkurencingumą kitų Baltijos jūros uostų atžvilgiu.
Susisiekimo ministerijos teigimu, toks sprendimas leis lanksčiau reaguoti į rinkos pokyčius ir kaimyninių jūrų uostų kainų politiką, kad padidėtų Klaipėdos uosto patrauklumas ir konkurencinės galimybės. Sprendimas sumažinti rinkliavas padės pritraukti į Klaipėdą daugiau laivų ir duos ilgalaikį ekonominį efektą.
Siekiant pritraukti daugiau kruizinių laivų, bus anksčiau pradėtos teikti nuolaidos pakartotinai per kalendorinius metus į Klaipėdą atplaukiantiems laivams. 20 proc. nuolaidą kruiziniai laivai gaus ne nuo trečio, o jau nuo antro įplaukimo į Klaipėdos uostą, o 50 proc. nuolaidą – ne nuo devinto, o nuo ketvirto įplaukimo. Atsižvelgiant į kaimyninių uostų patirtį, manoma, kad mažesnės rinkliavos gali paskatinti į Klaipėdą atplaukti dvigubai daugiau kruizinių laivų.
Mažesnės rinkliavos taip pat bus taikomos trampiniams krovininiams (ro-ro) ir krovininiams-keleiviniams (ro-pax) laivams, pritaikytiems vežti ratines transporto priemones, bei trampiniams konteineriniams laivams. Tokie laivai aptarnauja vienkartines krovinių siuntas, dėl jų kaskart varžosi po keletą kaimyninių uostų.
Rinkliavos krovininiams laivams (ro-ro), įplaukiantiems į Klaipėdos uostą ne mažiau kaip du kartus per savaitę, mažinamos iki dydžio, taikomo ro-pax laivams. Tad krovininiams laivams bus taikomas toks pats rinkliavos dydis, kaip ir analogiškiems krovininiams-keleiviniams – tai sudarys palankias sąlygas laivybos linijų plėtrai.
Kad ro-ro ir ro-pax laivais nebūtų nuostolinga gabenti palyginti mažus krovinių kiekius, perpus sumažinama tonažo rinkliava, kai kroviniai užima mažiau nei pusę laivo talpos.