Vaidotų geležinkelio stoties teritorijoje kapsulės įkasimo ceremonija šiandien prasidėjo Vilniaus viešojo logistikos centro intermodalinio terminalo statybų darbai. Bendra projekto vertė– 110 mln. litų, iš kurių 85 mln. ES parama. Per metus naujajame terminale bus perkraunama iki 100 tūkst. konteinerių.
„Pagaliau Vilnius priartės prie Klaipėdos, o Klaipėda – prie Vilniaus. Šio projekto dėka, tapsime svarbia uosto dalimi“, - šypsodamasis kalbėjo sostinės meras Artūras Zuokas.
Vilniaus miesto savivaldybei šis projektas svarbus ne tik dėl didžiulių krovinių, bet ir todėl, kad pastačius terminalą, o pietinį Vilniaus aplinkkelį sujungus su Minsko plentu, Vilnius bus išvaduotas nuo sunkiasvorio transporto. Vien tas faktas, kad naujame terminale galima bus perkrauti iki 100 tūkst. konteinerių per metus liudija, kad sostinė galės atsikvėpti lengviau, nes miesto gatvėmis kasdien riedės 273 sunkvežimiais mažiau, tai yra 100 tūkst. per metus. Naujasis terminalas galės priimti traukiniais atgabenamus krovinius, perkrauti juos į specialią aikštelę, o jau iš ten galutiniams vartotojams nugabenti sunkvežimiais. Pirmiausia šitaip turėtų būti perkraunamos prekės konteineriuose į Vilniaus regioną atkeliaujančios iš Klaipėdos uosto.
Šiuo metu iš uosto geležinkelių vežama apie 25 proc. konteinerių. Pastačius naująjį terminalą balansas pasikeis geležinkelių naudai, Lietuvos ir sostinės keliuose sumažės sunkiasvorio transporto, o prekės į sostinę iš Lietuvos uosto bus atgabenamos gerokai greičiau ir didesniais kiekiais.
Planuojama, kad terminalo statybos darbų trukmė – 17 mėnesių, vertė – 104,8 mln. Litų (be PVM). Iš viso VšĮ „Vilniaus logistikos centras“ pirmojo plėtros etapo metu užims 23 ha teritorijos.
Vilniaus Viešojo logistikos centro intermodalinis terminalas yra toks pirmasis Lietuvoje. Investuotojai statybas šioje teritorijoje turėtų pradėti jau kitais metais. Vilniaus miesto kartu su Lietuvos geležinkeliais įsteigta įstaiga „Vilniaus logistikos parkas“ atsakinga už žemės sklypų infrastruktūros parengimą nuomai ir Vilniaus viešojo logistikos centro teritorijos plėtrą, investuotojų paiešką ir atranką, sutarčių sudarymą su investuotojais bei projekto plėtrai reikalingo finansavimo paiešką. Vilniaus miesto savivaldybei priklauso 51 proc. Logistikos centro akcijų. Likusį akcijų paketą valdo AB „Lietuvos geležinkeliai“.