Kalbos apie šį projektą prasidėjo dar šių metų pavasarį, tačiau tuomet „Lietuvos geležinkeliai“ su Ukraina vis dar buvo derybų stadijoje ir neskubėjo užtikrinti, jog projektas tikrai egzistuos, kad ir kaip to norėjo Ukraina. Klausimų Lietuvai kėlė ne tik konkurencija maršrutui Vilnius–Minskas, bet ir infrastruktūros apkrova.
„Keturių valstybių sostines sujungsiančio maršruto Kijevas-Minskas-Vilnius-Ryga bandomieji reisai bus pradėti šių metų rudenį. Planuojama, jog bandomųjų važiavimų metu traukiniai kursuos kartą per savaitę, tris mėnesius iš eilės. Tai sudėtingas projektas, kuriame reikia išspręsti daug klausimų – nuo atsiskaitymų tarp valstybių iki infrastruktūros pajėgumų. Tam, kad reguliarūs traukinių reisai būtų pradėti sėkmingai, bandomųjų važiavimų metu visos šalys turi sureguliuoti procesus, įvertinti galinčius kilti nesklandumus“, – naujienų portalui tv3.lt atsakė „Lietuvos geležinkelių“ Komunikacijos departamento projektų vadovė Novilė Aleksejevaitė, paklausta apie šiuos iššūkius.
Šiuo metu „Lietuvos geležinkeliai“ dar negali atsakyti, kokios bus kelionės trukmės ar kainos, nes tai priklauso ne tik nuo „Lietuvos geležinkelių“, bet ir nuo infrastruktūros pajėgumų kitose šalyse, jų planuojamų eismo grafikų. Tačiau atskleidžiama, kad jeigu bandomieji reisai bus sėkmingi, tikėtina, jog prie jų prisijungs ir Talinas.
„Jei projektas bus sėkmingas, vėliau prie jo gali prisijungti ir Estija“, – rašoma tv3.lt atsiųstame komentare.
Naujienų portalas tv3.lt primena, kad dar balandį Ukrainos infrastruktūros ministro pavaduotojas Jurijus Lavreniukas sakė, jog „Ukrainos geležinkeliai“ yra įsigiję 28 naujus keleivinius vagonus būtent šiam maršrutui. Pasak jo, bilieto kaina kupė sieks apie apie 1855 grivinas (59 eurus).