„Turime pirmojo etapo kelių kokybės duomenis. Antros dalies lauksime birželį ir priklausomai nuo rezultatų tyrimas gali būti plečiamas ir tęsiams. Pirmasis tyrimas parodė, kad 9 iš 10 tirtų kelių yra nekokybiški. Tikėjomės, kad kokybė bus geresnė. Labai svarbu, kokie rezultatai bus iš antrojo etapo, kai bus ištirti likę 23 keliai“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje teigė R. Masiulis.
Anot jo, tirtų 10 kelių rekonstrukcijai buvo skirta 22 mln. eurų, o dėl defektų buvo prarasta 5,5 mln. eurų.
„Prasta kokybė trumpina ir kelio aptarnavimo laiką. Kelias turi tarnauti 20 metų, o vidutiniškai matome, kad jis tarnaus 5 metais trumpiau, o paskui tuos pačius pinigus reikės investuoti anksčiau“, – kalbėjo susisiekimo ministras.
Jo teigimu, iki vasaros ištirti keliai bus dar kartą peržiūrėti ir bus rengiami teisiniai argumentai, siekiant reikalauti atsakomybės.
„Dabar nustatomi faktai, kad teisiškai galėtume pareikalauti atsakomybės, turime surinkti argumentus ir faktus. Birželį žiūrėsime, kai tyrimas bus išsamus, bus nustatyta ne tik rangovų atsakomybė, bet ir nustatyta, kurie asmenys tą padarė iš valstybinių institucijų. Taip pat turime pakeisti teisės aktus, kad užkirstume kelią, jog tokia situaciją nepasikartotų“, – sakė R. Masiulis.
Laikinasis Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktorius Vitalijus Andrejevas teigė, kad darbus 10-yje tkelių atliko bendrovės „Alkesta“, „Panevėžio keliai“, „Kauno keliai“, „Parama“, „Kamesta“ ir „Kauno tiltai“.
„Ištyrę nustatėme, kad buvo paklota 3,6 tūkst. tonų mažiau asfalto, galimai grobstomos valstybės lėšos, ploninami keliai, bet visa tai buvo legalu, nes buvo daroma pagal tuo metu galiojusius normatyvus. (...) Dažniausiai pasitaikę pažeidimai yra per plonas kelio sluoksnis, naudotos prastesnės kokybės medžiagos, darbai atlikti nesilaikant technologinių reikalavimų“, – ketvirtadienį spaudos konferencijoje kalbėjo V. Andrejevas.
Anot jo, dėl nekokybiškų darbų keliuose formuojasi duobės, provėžos, įtrūkimai, kaupiasi drėgmė ir trumpėja kelio tarnavimo laikas.
„Rangovai privalės ištaisyti 9 iš 10-ies kelių, įrengti naują dangos konstrukciją ir taip kompensuoti trūkumus“, – sakė V. Andrejevas.
Susisiekimo ministerija kartu su Kelių direkcija šalies kelių auditą pradėjo praėjusių metų vasaros pabaigoje, viso ketinama ištirti 33 atsitiktinai pasirinktus kelių ruožus.