„Konkretus, ryškiausias pavyzdys yra įstrigę net penki mūsų Lietuvos laivai, kur Susisiekimo ministerija turi daugiau kaip pusę akcijų ir yra praktiškai pagrindinis savininkas. Žinome, kad problemos prasidėjo jau seniau, valdymas buvo kelių ministrų nesėkmingas, prisiskolinta, bet niekas nesprendė, niekas nesirūpino laivais, niekas nesirūpino įmone ir Susisiekimo ministerija žiūrėjo į šį procesą pro pirštus“, - ketvirtadienį paskelbtame interviu LRT radijui sakė prezidentė.
Ji kaltino ministeriją nesirūpinant LJL nemokumu, nors kritinė padėtis buvo aiški jau nuo gegužės.
„O dabar, kai jau pradėjo strigti laivai, kai pradėjo areštuoti šios įmonės turtą, nes ji tampa nemoki, jau nuo gegužės mėnesio praktiškai tas vyksta, Susisiekimo ministerija tylėjo, kol šitas nepasirodė viešojoje erdvėje. Ir išties dabar pirmiausia mums turi rūpėti žmonės, Lietuvos žmonės, kurie yra laivuose“, - sakė šalies vadovė.
Anot jos, susisiekimo ministras turi prisiimti pilną atsakomybę.
D.Grybauskaitė tikino, kad dėl LJL ateities kol kas sudėtinga spręsti.
„Dėl atskirų laivų ir pačios įmonės likimo čia yra sudėtingesnis klausimas. Aplaidumas vyko jau geroką laikotarpį, gal net 10 metų - neatsakingas skolinimasis, kontrolės nebuvimas. Ar bus įmanoma išgelbėti įmonę, laivus, spręsis truputį vėliau. Todėl ir paprašiau ministro (Rimanto Sinkevičiaus - BNS), kad pagaliau pradėtų ministerija dirbti“, - sakė prezidentė.
Anot jos, ministerijos valdomos įmonės yra valdomos aplaidžiai.
„Išties matome, kad ministerijos valdomos įmonės - o tokių valstybės įmonių yra 12 priskirtų šiai ministerijai, labai svarbių ir turto prasme, ir darbuotojų kiekiu. Tai ir Klaipėdos valstybinis jūrų uostas, oro uostai, „Lietuvos geležinkeliai“ ir taip toliau. Matome, kad valdymas labai vangus, neefektyvus ir, net sakyčiau, aplaidus“, - tikino D.Grybauskaitė.
Naujienų agentūros BNS informaciją atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB „BNS“ sutikimo draudžiama.