• tv3.lt antras skaitomiausias lietuvos naujienu portalas

REKLAMA
Komentuoti
Nuoroda nukopijuota
DALINTIS

Didžiųjų prekybos tinklų atstovai  pastebi, kad pirkėjų įpročius keičia ne tik pandemija, bet ir infliacija. Gyventojai dažniau ieško nuolaidų ir akcijų, perka pačius pigiausius produktus. 

Didžiųjų prekybos tinklų atstovai  pastebi, kad pirkėjų įpročius keičia ne tik pandemija, bet ir infliacija. Gyventojai dažniau ieško nuolaidų ir akcijų, perka pačius pigiausius produktus. 

REKLAMA

Prekybos tinklą „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ generalinė direktorė Nijolė Kvietkauskaitė sako, kad panaikinus galimybių pasą pirkėjai sugrįžo į parduotuves, tad stengiamasi, kad jie apsipirkti galėtų greičiau, sklandžiau ir pigiau. 

Apie naujos autonominės parduotuvės atidarymą, internetinės prekybos plėtrą, darbuotojų, konkurenciją su Lenkijos prekybos tinklais ir darbuotojų paiešką kalbėjomės su N. Kvietkauskaite. 

Kodėl nusprendėte atidaryti autonominę parduotuvę? Ar tai susiję su pokyčiais darbo rinkoje, darbuotojų trūkumu?  

REKLAMA
REKLAMA

Smagu, kad „Iki“ prekės ženklas grįžta į mažmeninės prekybos technologijų pionierių poziciją. Juk buvome pirmasis tinklas Lietuvoje ir Babaltyje, kuris 2008 metais įdiegė savitarnos kasas. Tada tai buvo labai keistas dalykas, pirkėjai stebėjosi ir bijojo tų kasų.

REKLAMA

Tad šįkart į technologijų sritį grįžtame su autonominėmis parduotuvėmis. Atidaryti tokio tipo parduotuvę nusprendėme dėl pirkėjų poreikio apsipirkti greičiau ir sklandžiau nei iki šiol. Jeigu pasižiūrėtume tyrimus ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje, matysime, kad mažmeninės prekybos pirkėjus labiausiai vargina stovėjimas eilėse. Norime, kad pirkėjai atėję į mūsų parduotuves galėtų apsipirkti be sustojimo prie kasos. 

REKLAMA
REKLAMA

Ar planuojate autonominių parduotuvių ir savitarnos kasų plėtrą? 

Tikrai taip, tik reikės laiko. Juk ir pirmosios savitarnos kasos buvo įdiegtos 2008 metais, tačiau jos masiniu reiškiniu tapo tik 2014–2015 metais. Pirkėjams reikėjo laiko, kol jie priprato prie savitarnos kasų. 

O autonominė parduotuvė yra dar didesnė naujovė. Tikrai reikės daugiau laiko, kol tai taps masiniu reiškiniu. Tačiau pasaulinė praktika rodo, kad turėsime judėti šia kryptimi. O ir mūsų pirkėjai sako, kad jie nebenori stovėti eilėse.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Kaip manote ar atsipirks autonominės parduotuvės investicijos?

Mažmeninės prekybos sektorius yra toks sektorius, kuriame negalima nieko nedaryti. Tai yra reikli verslo sritis. Mes negalime užmigti ant laurų ir gyventi su tuo, ką turėjome vakar ar turime šiandien. Visą laiką turime galvoti kaip keisis pirkėjų elgsena ateityje. Kuo galime būti patrauklūs savo pirkėjams, kad jie apsipirktų būtent pas mus, o ne pas konkurentus. Tai yra nesibaigiantis procesas.

REKLAMA

Kaip manote, kad konkurentai jus ims kopijuoti? Ir apskritai ar ateityje iš viso nebeliks parduotuvių su pardavėjais?

Ilgalaikėje perspektyvoje tai taps įprasta technologija mažmeninėje prekyboje. Šiandien dar yra klausimas, kur ir kokio dydžio parduotuvėse tai bus pritaikyta.

Tačiau tai, kad veikia autonominė parduotuvė, nereiškia, kad ji neturi darbuotojų, kad jos neaptarnauja žmonės. Svarbu suprasti, kad pirkėjų akimis parduotuvėje bus mažiau matomų žmonių. Tačiau darbuotojų mums vis tiek reikės ir jie parduotuvėje dirbs, tik gali keistis darbuotojų atliekamos funkcijos.

REKLAMA

Pernai nusipirkote internetinės prekybos startuolį „Last mile“. Ar žadate plėsti ir internetinę  prekybą?  

Internetinė prekyba buvo numatyta, kaip viena iš plėtros sričių. Pandemija šį sprendimą tik sustiprino ir patvirtino, kad į internetinę prekybą reikia investuoti.

Anksčiau esate minėjusi, kad „Iki“ prekybos tinklas nukentėjo dėl žlugusio susijungimo su „Rimi“. Sakėte, kad buvote užsikonservavę 2 metus, kol laukėte to susijungimo. Ar autonominė parduotuvė, internetinės prekybos platformos atsiradimas reiškia, kad nusprendėte sparčiau vytis konkurentus?  

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Versle kiekviena diena yra kaip kova. Ir mes tikrai kariaujame dėl savo vietos pirkėjų širdyse. Norime tapti vėl tokiu pačiu mylimu prekės ženklu, kokiu buvome įmonės įkūrimo pradžioje. Šiemet švenčiame savo trisdešimtąjį gimtadienį. Tai didelė atsakomybė, tad norime ir toliau neapleisti užimamų pozicijų.

Pandemijos metu prekybininkai pastebėjo, kad pasikeitė pirkėjų įpročiai, apsiperka rečiau, bet daugiau. Ar augant kainoms irgi keičiasi pirkėjų įpročiai. Ar auga pigiausių produktų pardavimai, ar žmonės dažniau perka akcijinius ar produktus su nuolaidomis?  

REKLAMA

Stebime pirkėjų elgseną, analizuojame pirkinių krepšelius, jų sudėtį. Bandome suprasti kaip ir kodėl jie keičiasi. Pokyčius pamatėme prasidėjus šildymo sezonui, kai gyventojai gavo pirmąsias sąskaitas. Žmonės dažiau perka per akcijas ir pigiausio segmento prekes. Manome, kad tai susiję ne tik su bendra infliacija, bet ir šildymo sezonu. Tikimės, kad pasibaigus šildymo sezonui vartojimas atsistatys.

REKLAMA

Mūsų pirkėjai yra skirtingi, vieni gauna didesnes pajamas, o kiti – mažesnes. Todėl stengiamės tiek asortimentą, tiek kainodarą suformuoti taip, kad visi pirkėjai apsipirktų sklandžiai ir patogiai, nesvarbu kokios jų pajamos.

Ar šiuo metu konkuruojate tik su Lietuvos prekybos tinklais, ar tenka kovoti ir su lenkiškais?

Turime pirkėjų, kurie gyvena netoli Lenkijos pasienio. Tad jiems kilometrų atžvilgiu nesvarbu, ar vykti į mūsų parduotuves, ar į Lenkijos. Tad sumažinus PVM Lenkijoje tikėjomės, kad pirkėjų gali sumažėti. Tačiau dabar matome, kad klientų tiek daug, kiek tikėjomės nesumažėjo. O ir kainų skirtumas nėra toks didelis, kaip įsivaizdavome.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA

Jau praėjo beveik mėnuo, kai buvo panaikintas privalomas darbuotojų testavimas. Kaip tai paveikė įmonę? Ar paprasčiau surasti darbuotojų?

Darbo rinkos situacija Lietuvoje nėra labai gera. Mums darbuotojų trūksta. Ir ne tik mums, bet ir mūsų kolegoms. Tačiau privalomo testavimo atšaukimas nepadėjo greičiau surasti darbuotojų.

Tačiau galimybių paso panaikinimas sugrąžino į parduotuves pirkėjus, dabar jų sulaukiame daugiau.

REKLAMA

Turite tik dvi ukrainietiškas prekes – alų ir ledus. Ar nežadate plėsti ukraninietiškų prekių asortimento?

Gyvename rinkos sąlygomis. Stengiamės rinktis tas prekes, kurios, manome, kad patiks pirkėjams arba kurių kainos yra pačios patraukliausios. Prekes kurias matome šiandien parduotuvėse yra labiausiai pamėgtos mūsų pirkėjų tiek kokybės, tiek kainos atžvilgiu.

Kokie jūsų apsipirkimo įpročiai, ar apsiperkate tik „Iki“ parduotuvėse? Ir kaip perkate – įprastose ar savitarnos kasose, o gal nuo šiol pirksite tik autonominėje parduotuvėje?

Esu apsipirkimo kokteilis. Apsiperku tiek elektroninėje, tiek fizinėje parduotuvėje, tačiau visda renkuosi „Iki“. Į konkurentų parduotuves užsuku tik žvalgybos tikslais.

REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKLAMA
REKOMENDUOJAME
rekomenduojame
TOLIAU SKAITYKITE
× Pranešti klaidą
SIŲSTI
Į viršų