Pagal didelių parduotuvių tankį Lietuva atsilieka nuo Europos, rašo “Lietuvos rytas”.
Didieji prekybos centrai Lietuvoje keičia mažesnes parduotuves. Šalyje mažėja bendras parduotuvių skaičius, tačiau didėja bendras prekybos plotas.
Tarptautinės rinkos tyrimų bendrovės „ACNielsen“ duomenimis, Lietuvoje per pastaruosius šešerius metus bendras parduotuvių plotas išaugo maždaug dviem trečdaliais.
Tuo tarpu parduotuvių skaičius per tą patį laikotarpį sumažėjo daugiau nei ketvirtadaliu.
Nors prekybos centrai mūsų šalyje dygsta kaip grybai po lietaus, pagal didelių prekybos centrų skaičių tam tikram gyventojų skaičiui Lietuva dar smarkiai atsilieka nuo beveik visų Europos valstybių.
Kai kuriose valstybėse modernių prekybos centrų tankumas yra 2-3 kartus didesnis nei Lietuvoje.
Anot bendrovės „Akropolis“ direktoriaus Mindaugo Marcinkevičiaus, prekybos centrų Lietuvoje daugės tol, kol bus pasiektas vienam gyventojui tenkančio prekybos ploto Europos vidurkis: „Tik laiko klausimas, kada tai įvyks“.
Pastaraisiais metais Lietuvoje pradėta sparčiau statyti ir prekybos bei laisvalaikio centrus.
2005 metų pabaigoje Klaipėdoje duris atvėrė 76 tūkstančių kvadratinių metrų ploto „Akropolis“, šalia Kauno panašiu metu atidaryta „Mega“.
Artimiausiu metu bus atidarytas beveik 82 tūkst. kvadratinių metrų ploto „Akropolis“ Kaune. Dar vienas „Akropolis“ iškils ir Vilniuje.
Šiuo metu sostinėje statomi du dideli prekybos ir pramogų centrai: „Panorama“ ir „Ozas“.
Anot „Panoramos“ direktoriaus Raimondo Bureikos, dar artimiausius kelerius metų Lietuvoje tikrai užteks vietos visiems prekybos centrams, nes kol kas jų labai trūksta, rašo “Lietuvos rytas”.