Kristina Kriščiūnaitė, „PwC“ Lietuvoje vadovaujančioji partnerė, komentuoja:
„Vartotojai nori visko ir nori dabar, o pardavėjai turi sugalvoti, kaip jiems tai duoti ir tuo pat metu uždirbti pelno. Matome, kad didėja spaudimas pardavėjams pertvarkyti savo verslą iš esmės, nes vien padidinti pardavimo kanalų skaičių nebepakanka.”
Apklausus daugiau nei 15 000 internetu prekes įsigyjančių pirkėjų 15-oje šalių, paaiškėjo, kad pirkimas internetu tampa neatskiriama kasdieninio gyvenimo dalimi. Be to, apklausa parodė, kad pirkėjai vis labiau atsirenka pardavėjus, iš kurių perka. Pavyzdžiui, respondentams pateikus 30-ies žinomų vietinių pardavėjų sąrašą, 15 proc. respondentų atsakė, kad per pastaruosius 12 mėnesių pirko tik iš vieno pardavėjo; tai dukart daugiau nei 2012 metais. Tokia pati tendencija pastebima ir renkantis 2–5 mėgstamiausius pardavėjus – skaičius pirkėjų, perkančių iš ne daugiau nei iš 5 parduotuvių, pakilo nuo 35 proc. iki 43 proc.
Socialinių tinklų įtaka
Apklausa atskleidė, kad socialiniai tinklai vaidina lemiamą vaidmenį informuojant pirkėjus apie pardavėjus ir gamintojus: 59 proc. respondentų seka naujienas apie savo mėgstamus prekių ženklus ar pardavėjus socialiniuose tinkluose. Tokia pat dalis respondentų teigia, kad jie sužinojo apie prekių ženklus socialiniuose tinkluose ir ėmė jais domėtis. Tai rodo vis didėjančią vartotojų įtraukimo į prekių ženklų komunikaciją socialiniuose tinkluose svarbą.
„Prekių gamintojai žino, kad jie turi sudominti vartotojus savo socialinių tinklų paskyrose pateikta informacija. Apklausos dalyvių, kurie apsilankė socialiniuose tinkluose dėl to, kad gavo personalizuotą reklaminį pranešimą elektroniniu paštu ar trumpąją žinute, skaičius padidėjo nuo 9 proc. 2012 m. iki 21 proc. šiais metais”, – papildė K.Kriščiūnaitė.
Vertinant atsiliepimus apie įmones po ypač geros ar blogos vartotojų patirties, 55 proc. pirkėjų internetu teigė, kad jie išsako savo nuomonę apie produktą ar prekės ženklą socialiniuose tinkluose. Įdomu tai, kad socialinė žiniasklaida perima ir parduotuvių funkcijas, nes beveik pusė respondentų (48 proc.) teigė, kad jie pirko prekes per socialinius tinklus, o 2012 metais taip įsigyjančių prekes buvo vos daugiau nei 1 iš 10.