„Iki“ komunikacijos vadovė Vaida Budrienė sakė, kad savaitgalį gyventojai nuo karščio gynėsi mėgaudamiesi ledais, gėrimus vėsindami ledukais ir gerdami gerokai daugiau vandens.
„Savaitės pabaigoje Lietuvą užklupę ir tebesitęsiantys karščiai neabejotinai koregavo ir pirkėjų krepšelių turinį. Planuodami išvykas į gamtą ar saugodamiesi nuo perkaitimo namuose, pirkėjai pasirūpino didesnėmis geriamojo vandens ir kitų gaivinančių gėrimų atsargomis. Karšti savaitgalio orai tik dar kartą įrodė pirkėjų lojalumą ledams ir kitiems šaldytiems desertams“, – sakė V. Budrienė.
Šį savaitgalį ledus pirkėjai į krepšelius dėjosi itin aktyviai. Didelių ledų pakuočių pardavimai per penktadienį, šeštadienį, sekmadienį išaugo daugiau nei dvigubai, palyginti su praėjusiu savaitgaliu. Taip pat pastebimai didėjo ir kūginių ledų, ledų ant pagaliuko pardavimai.
Pasak komunikacijos vadovės, labiausiai lietuviai mėgsta klasikinio skonio – vanilinius ledus, taip pat į populiariausių trejetuką patenka šokoladiniai ir karameliniai ledai.
Per karščius išaugo ir ledukų pardavimai – karštąjį savaitgalį jų parduota 93 proc. daugiau nei praėjusį penktadienį, šeštadienį, sekmadienį.
Tai, kad pirkėjai įsiklauso į specialistų rekomendacijas ir per karščius saugo save, rodo dar dviejų prekių kategorijų pardavimai. Pasak V. Budrienės, per šį savaitgalį vandens pardavimai išaugo 56 proc., palyginti su praėjusiu savaitgaliu.
„Taip pat žmonės saugosi ir nuo itin aktyvios saulės – kremo nuo saulės pardavimai per šį savaitgalį didėjo tikrai rekordiškai, palyginti su praėjusiu savaitgaliu“, – teigė V. Budrienė.
Pasak jos, šių prekių atsargos parduotuvėse reguliariai pildomos, todėl pirkėjams jų nepritrūks ir toliau šalį alinant karščiams.
Pirko produktus šaltibarščiams
„Maxima“ komunikacijos ir įvaizdžio departamento direktorė Ernesta Dapkienė pastebėjo, kad užplūdęs vasaros karštis pakoregavo gyventojų pirkinių krepšelius, todėl savaitgalį itin šoktelėjo ne tik vandens ir ledų, bet ir kitų vasaros laisvalaikio prekių pardavimai.
„Vandens ir ledų paklausa savaitgalį išaugo beveik 60 proc. ir net du kartus daugiau nupirkta ledo gabaliukų. Taip pat didelio populiarumo sulaukė alavijų gėrimai, šalta arbata, gira. Vaisvandenių paklausa savaitgalį buvo padidėjusi 42 proc.
Karštąjį savaitgalį didesni nei įprastai buvo kefyro bei rūgpienio pardavimai. Galim spėti, kad žmonės nuo karščių gaivinasi tradiciniais šaltibarščiais. Juolab kad šviežios bulvės ir agurkai – irgi buvo perkamiausios savaitgalio prekės“, – pasakojo prekybos tinklo atstovė.
Anot jos, taip pat didelės paklausos sulaukė pripučiami vandens baseinai, skėčiai nuo saulės, ventiliatoriai, apsaugos priemonės nuo saulės bei įvairios turistinės prekės.
„Atsižvelgdami į karštus orus tiek į Baltijos pajūryje, tiek ir kituose Lietuvos miestuose esančias parduotuves esame padidinę vandens, vaisvandenių, ledų tiekimą“, – tikino E. Dapkienė.
Ir per karščius gyventojai kepė šašlykus
Prekybos tinklo „Norfa“ atstovas spaudai Darius Ryliškis taip pat teigė, kad prasidėjus karščiams ledų pardavimai išaugo daugiau nei 2 kartus. Anot jo, kai kuriose parduotuvėse, ledų netgi pritrūko, tačiau dabar jų jau užtenka.
„Toliau kalbant apie vaisius, daugiausiai parduodame arbūzų ir melionų. Kiek jų atsivežame, tiek iš karto ir parduodame. Dar daugiau nei trečdaliu išaugo tiek gazuoto, tiek negazuoto vandens pardavimai. Penktadaliu augo ir kitų gaiviųjų gėrimų pardavimai.
Taip pat pastebėjome, kad augo iškyloms skirtų maisto produktų pardavimai, žmonės daugiau pirko šašlykų, kepimui skirtos mėsos“, – pasakojo prekybos tinklo atstovas.
Pasak jo, užklupus karščiams, reikėjo laiko prisitaikyti.
„Pritrūko tam tikrų prekių. Tačiau dabar į tai reaguojame jau labai greitai. Iš karto užsakome prekių ir su trūkumu nebesusiduriame“, – aiškino D. Ryliškis.
Šiemet daugiau perka ir priemonių nuo vabzdžių
Prekybos tinklo „Rimi“ atstovė Gabrielė Šerėnienė pastebėjo, kad žmonės ieško įvairiausių būdų atsigaivinti.
„Išaugo pirkėjų dėmesys melionams, arbūzams, kaulavaisiams, šviežioms sultims. Kaip visada karštu sezonu ypač populiarus vanduo ir gaivieji gėrimai, jų pardavimai auga. Vandenį mūsų klientai renkasi dažniau nei limonadus, ne tik dėl to, kad jis geriau gaivina karštą dieną – bendra sveikatingumo tendencija mūsų prekybos tinkle labai stipri. Stebime orų prognozes ir prekių užsakymus planuojame atsižvelgdama į jas, tad šių prekių trūkumo neturime.
Palyginti su praėjusiais metais pirkėjai žymiai daugiau perka repelentų kategorijos produktų – žinoma, tai susiję su dideliu vabzdžių ir uodų aktyvumu po lietingo pavasario atėjus šilumai. Šiemet matome, kad mūsų tinklo klientai perka daugiau natūralesnių produktų, kuriuos daugelis laiko veiksmingesniais“, – pirkėjų įpročius komentavo G. Šerėnienė.
Prekybos tinklo „Lidl“ atstovė Lina Skersytė tikino, kad vasaros sezono prekių pirkimo suaktyvėjimas, žinoma, yra jaučiamas. Tačiau konkrečių duomenų ir tendencijų ji nesutiko atskleisti.