Vyras sako, kad internetinėje parduotuvėje įsigijo kvepalų klastotę. Tuo metu parduotuvės atstovas tikina, kad pasikeitė tik kvepalų pakuotė, tačiau kokybė išliko tokia pati.
Skyrėsi buteliuko spalva
Portalo tv3.lt skaitytojas Ignas (tikrieji vardas ir pavardė redakcijai žinomi) skundėsi, kad elektroninėje parduotuvėje Pigu.lt įsigijo kosmetikos ir kvepalų klastotes.
„Kreipiausi tiek į parduotuvės atstovus, tiek į vartotojų teises, tačiau atsakymų dar negavau.
O viskas prasidėjo, kai prieš porą mėnesių užsisakiau „Montblanc“ antiperspirantą. Šį gamintoją puikiai žinau. Gavęs antiperspirantą, pamačiau, kad skiriasi buteliuko spalva, mėginau prašyti parduotuvės, kad atsiųstu man tą, kurį pirkau, koks nuotraukoje yra. Tačiau gavau atsakymą, kad nuotrauka ne visada atitinka realią prekės išvaizdą ir yra tik pavyzdinė. Pagalvojau, gal gamintojas pakeitė pakuotę, todėl spalva ir pasikeitė“, – pasakojo vyras.
Dar po kelių savaičių vyras iš tos pačios parduotuvės užsisakė to paties gamintojo kvepalus.
„Kvepalai irgi sukėlė įtarimų, kad gali būti padirbti, jų kaina buvo 20 eurų mažesnė nei kitose parduotuvėse. Jie kainavo 52 eurus. Tačiau nusprendžiau surizikuoti ir juos užsisakyti. Gavęs kvepalus pastebėjau, kad kvapas ne toks pat, kaip originalių.
Taip pat skyrėsi ir kvepalų pakuotė. Ant tos, kurią gavau logotipas buvo parašyta vienoje eilutėje. O ant originalios pakuotės jis dalijamas į dvi eilutes. Taip pat dešiniajam kampe yra žvaigždutė. Retai kada būna pavadinimas rašomas vienoje eilutėje, o jeigu ir būna žvaigždutė iš logotipo niekur nedingsta“, – įtarimais pasidalijo vyras.
Ignas kreipėsi į parduotuvės Pigu.lt atstovus.
„Dėl antiperspiranto jie mano skundo net nepriėmė, tikino, kad jie tik platforma, o ne prekės pardavėjas. Ir iš tiesų, antiperspirantą pardavinėjo kitas pardavėjas ne Pigu.lt, bet kvepalų pardavėjas buvo jau Pigu.lt parduotuvė. Tačiau vis tiek jokio atsakymo negavau. Tada kreipiausi į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą. Ši mano skundą vis dar nagrinėja.
Labai nusivyliau Pigu.lt elektronine parduotuve. Kyla klausimas, kaip tokia didžiulė parduotuvė, per keletą metų įgijusi daugybės žmonių pasitikėjimą, šitaip apgaudinėja savo pirkėjus. Vietoje normalių kosmetikos prekių, kvepalų jie parduoda klastotes. Suprantu, kad turguose pardavinėjamos klastotės, todėl ten prekeivius tikrina policija ar kitos institucijos. Tačiau Pigu.lt niekas netikrina ir jie gali pardavinėti ką nori“, – piktinosi vyras.
Jis taip pat nuskundė, kad parduotuvė trina neigiamus komentarus internete.
„Įsigijęs ne tokią prekę, kokios tikėjausi, nusprendžiau perspėti kitus pirkėjus, todėl Pigu.lt internetinėje svetainėje parašiau neigiamą atsiliepimą. Tačiau jis buvo ištrintas. Nesąžininga, kad jie patvirtina, tik teigiamus atsiliepimus apie prekes“, – skundėsi vyras.
Tikino, kad pasikeitė kvepalų pakuotė
Pigu.lt Komunikacijos vadovas Nerijus Mikalajūnas tikino, kad internetinė parduotuvė klastotėmis neprekiauja.
„Susisiekę su tiekėju išsiaiškinome šios problemos esmę. Paaiškėjo, kad „Montblanc“ pakeitė kvepalų buteliuko ir pakuotės dizainą. Tad nors įsigyta prekė yra originali, ji išties vizualiai neatitinka tos, kuri buvo matoma ją perkant mūsų internetinėje parduotuvėje.
Labai apgailestaujame, kad šios prekės nuotraukos nepakeitėme laiku ir taip nuvylėme savo klientą. Pačiu artimiausiu metu su juo susisieksime ir jei įsigytų kvepalų buteliuko dizainas netenkina, pasiūlysime kompensuoti pirkimo išlaidas“, – komentavo internetinės parduotuvės atstovas.
Jis taip pat pasidalijo nauju „Montblanc“ kvepalų dizaino pavyzdžiu.
„Tiekėjų atstovai naujo dizaino kvepalų sertifikatus jau pateikė ir patvirtino kvepalų kokybę.
O naujos kvepalų pakuotės dizaino nuotrauka netrukus bus matoma ir mūsų puslapyje, sistemoje šiek tiek užtrunka, kol nuotraukos pasikeičia“, – tikino N. Mikalajūnas.
Ką daryti įsigijus nekokybišką prekę?
Valstybinė vartotojų teisių apsaugos tarnyba (VVTAT) teigė, kad sulaukia pirkėjų kreipimųsi dėl galimai padirbtų prekių.
„Dažniausiai žmonės kreipiasi dėl kosmetikos gaminių, pavyzdžiui, kvepalų, drabužių ar avalynės. Rečiau gyventojai skundžiasi dėl elektronikos gaminių. Dažniausiai gyventojai tokias prekes įsigyja socialiniuose tinkluose ar skelbimų portaluose. Turint pagrįstų įtarimų, kad prekiaujama klastotėmis, VVTAT kreipiasi į policiją.
Nusikalstamą veiklą, konkrečiu atveju – galimai vykdomą prekybą padirbiniais/klastotėmis, tiria policija. Pardavėjai gali gauti baudą, jeigu svetimu prekių ženklu pažymėtas prekes neteisėtai laiko ar jomis prekiauja. (Mutininė informuoja, kad bauda gali siekti nuo 280 iki 600 eurų, – aut. past.) Siekiant įsitikinti, ar konkretus gaminys nėra klastotė, vartotojams patariame kreiptis ir pasiteirauti išsamesnės informacijos į konkretaus prekės ženklo gamintoją arba gamintojo atstovą Lietuvoje“, – patarė VVTAT.
Taip pat tarnyba primena, kad vartotojas, manantis, kad jo teisės ir teisėti interesai buvo pažeisti, pirmiausia privalo raštu kreiptis į pardavėją ar paslaugos teikėją ir nurodyti savo reikalavimą.
„Verslininkas privalo ne vėliau kaip per 14 dienų nuo vartotojo kreipimosi gavimo dienos pateikti vartotojui išsamų motyvuotą rašytinį atsakymą. Tuo atveju, jeigu verslininkas atsisako tenkinti vartotojo reikalavimą arba nepateikia motyvuoto atsakymo per nustatytą terminą, vartotojas turi teisę kreiptis į VVTAT dėl ginčo sprendimo ne teismo tvarka.
VVTAT nagrinėja vartojimo ginčus, kilusius tarp vartotojo ir verslininko. Todėl kilus ginčui tarp dviejų fizinių asmenų, ginčas sprendžiamas tarpusavio susitarimu, o jei to padaryti nepavyksta, dėl pažeistų teisių gynimo asmuo turi teisę kreiptis į teismą“, – komentavo VVTAT.