Priimti tokį sprendimą prekybos tinklą paskatino sparčiai besikeičiantys pirkėjų vartojimo įpročiai bei noras veikti dar tvariau – šis pokytis prisidės prie medienos išteklių taupymo ir neigiamo poveikio gamtai mažinimo.
Jau kurį laiką didžioji dalis klientų informacijos apie šiuo metu „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvėse galiojančias maisto produktų kainas ir vykstančias akcijas ieško savo mobiliajame telefone, o ši tendencija itin sustiprėjo atsiradus patogiai „Lidl Plus“ programėlei, pastebi Kristina Mažeikytė, „Lidl Lietuva“ rinkodaros departamento vadovė.
„Pandemija pakeitė žmonių apsipirkimo įpročius, kuomet visas akcijas ir kainų pasiūlymus tikrino bei pirkinius susiplanuodavo internete ar mobiliosiose programėlėse. Į parduotuves pirkėjai užsukdavo jau tiksliai žinodami, ką planuoja pirkti. Tokia tendencija išliko iki šiol: pirkėjai priprato jiems reikiamą informaciją rasti kitais būdais, todėl spausdintų kainų leidinių poreikis sumažėjo. Taip pat veikti tvariau yra mūsų prioritetas, o popierinių leidinių atsisakymas leis ne tik sutaupyti popieriaus, bet ir saugoti aplinką kitais būdais. Reaguodami į tai ir nusprendėme atsisakyti spausdintų maisto produktų kainų leidinių ir daugiau investuoti į kliento patirties tobulinimą skaitmeninėje erdvėje“, – sako K. Mažeikytė.
Nuo šiol skaitmeniniame maisto prekių leidinio viename puslapyje rodoma mažiau prekių, todėl pirkėjai gali aiškiau matyti svarbią informaciją. Taip pat pamatę reikiamą produktą, jie gali paspausti ant jo širdelės ikonėlę ir tokiu būdu įtraukti prekę į skaitmeninį pirkinių sąrašą. Tai padeda klientams atvykus į parduotuvę apsipirkti greičiau ir patogiau.
„Šis pokytis užtikrina, kad aktuali informacija klientams yra greičiau pasiekiama, o įvairūs kainų ir akcijų atnaujinimai matomi realiu laiku. Anksčiau pasitaikydavo atvejų, kai reaguodami į rinkos pokyčius ar pastebėję kainų netikslumus popieriniuose leidiniuose, negalėdavome į tai sureaguoti, nes popieriniai leidiniai būdavo jau pasiekę pirkėjus „Lidl“ parduotuvėse“, – pažymi įmonės rinkodaros departamento vadovė.
Pirmuosius žingsnius link popierinių maisto prekių kainų leidinių atsisakymo „Lidl“ žengė dar prieš kelis metus, kai pirmasis Lietuvoje nustojo platinti šiuos leidinius į gyventojų pašto dėžutes. Praėjusiais metais spausdintų maisto prekių kainų leidinių buvo atsisakyta ir dalyje tinklo parduotuvių. Be to, jau daugiau nei metus laiko nėra spausdinami teminiai prekių katalogai, pavyzdžiui, kosmetikos, švaros priemonių ar sodo prekių.
K. Mažeikytė pažymi, kad šiuo metu spausdintus maisto prekių kainų leidinius dar galima rasti 25-iose iš 68-ių tinklo parduotuvių, o nuo gegužės mėnesio jie bus pasiekiami tik skaitmeniniame formate: įmonės internetinėje svetainėje, programėlėse „Lidl“ ir „Lidl Plus“ bei nuskenavus parduotuvėse ant leidinių stovo esantį QR kodą. Ne maisto prekių kainų leidiniai bus spausdinami ir toliau, tačiau jie bus ketvirtadaliu trumpesni, o tiražas – dvigubai mažesnis.
Dar vienas tvarus žingsnis
Naujieji pokyčiai ne tik leis „Lidl“ pirkėjams patogiau apsipirkti, bet ir prisidės prie medienos išteklių taupymo ir neigiamo poveikio gamtai mažinimo.
„Atsisakydami spausdinto maisto produktų kainų leidinio tausojame natūralius gamtos išteklius bei mažiname šiltnamio efektą sukeliančių dujų (ŠESD) emisiją. Pavyzdžiui, nuo šiol leidiniams reikės mažiau transporto, nes bus vežami tik ne maisto kainų leidiniai, tad mažės ir į atmosferą išmetamo anglies dvideginio kiekis“, – sako Rasa Didjurgytė, „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.
Nepaisant augančio parduotuvių ir klientų skaičiaus, „Lidl Lietuva“ popieriaus sunaudojimą palaipsniui mažina jau kelis metus iš eilės. Pavyzdžiui, nuo 2020 m. vasario mėn. įmonė nustojo platinti spausdintus kainų leidinius šalia parduotuvių gyvenantiems žmonėms, taikydama išimtis tik naujai atidaromoms parduotuvėms.
„Sumažinę spausdinamų leidinių tiražus bei pradėję jiems naudoti plonesnį popierių, per trejus metus, nuo 2019 iki 2022 m., kainų leidiniams naudojamo popieriaus kiekį sumažinome beveik penkis kartus. Remiantis apytiksliais skaičiavimais, tai padėjo išsaugoti apie 70 tūkst. medžių. Lyginant su 2022-aisiais, 2023 finansiniais metais popieriaus sunaudojimą kainų leidiniams planuojame sumažinti dar 76 proc.“, – sako „Lidl Lietuva“ socialinės atsakomybės konsultantė.
Taupyti popierių padeda ir kitos „Lidl“ prekybos tinklo iniciatyvos – dar 2020 m. visose parduotuvėse pradėtos naudoti elektroninės kainų etiketės vaisių ir daržovių skyriuose, o praėjusių metų pabaigoje keturiskart sumažintas popieriaus naudojimas reklaminiams plakatams ant parduotuvių sienų. Taip pat taupomas ir vidinėms „Lidl Lietuva“ reikmėms naudojamas popierius: pavyzdžiui, atostogų, komandiruočių prašymai ir įvairūs kiti dokumentai pildomi ir pasirašomi elektroniniu būdu. Nuo 2020 metų daugelį sutarčių įmonė taip pat pasirašo elektroniniais parašais.
Lietuvoje iš viso veikia 68 „Lidl“ prekybos tinklo parduotuvės 26-uose šalies miestuose – Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje, Šiauliuose, Alytuje, Marijampolėje, Kėdainiuose, Telšiuose, Kretingoje, Mažeikiuose, Tauragėje, Jonavoje, Panevėžyje, Ukmergėje, Utenoje, Plungėje, Palangoje, Elektrėnuose, Visagine, Šilutėje, Radviliškyje, Vilkaviškyje, Druskininkuose, Rokiškyje, Kaišiadoryse ir Nemenčinėje.