Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyrio inspektoriai pastaruoju metu ištyrė keletą pirkėjų skundų dėl įsigytų nekokybiškų baldų ir mobiliojo ryšio telefonų. Beveik visais atvejais pavyko pasiekti, kad pardavėjai pakeistų prekes, nes pirkėjai buvo išsaugoję jų įsigijimo dokumentus ir, padedant inspekcijos darbuotojams, pavyko įrodyti baldų bei telefonų defektus.
Pakeitė per savaitę
Vienas alytiškis, įsigijęs minkštų baldų „Ema“ kampą Naujojoje gatvėje įsikūrusioje parduotuvėje, ilgai jais nesidžiaugė. Minkštas kampas tik atsisėdus ėmė girgždėti, o miegoti jame dėl girgždesių buvo tiesiog neįmanoma.
Pirkėjas, turėdamas baldų įsigijimo dokumentus, kreipėsi į parduotuvę – Klaipėdos rajone veikiančios baldų gamintojos bendrovės „Gintaro baldai" saloną. Baldai buvo išvežti remontuoti, remonto metu įdėtos specialios tarpinės, tačiau girgždesiai nesiliovė.
Kai pirkėjas pakartotinai kreipėsi į pardavėjus, jam buvo paaiškinta: baldai defektų neturi, o girgždesiai atsiranda dėl nelygių kambario grindų. Alytiškis tuomet pasiskundė Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyriui. Jo vyresnioji valstybinė inspektorė Violeta Malaveckienė kartu su parduotuvės darbuotojais apsilankė pas minkštų baldų pirkėją. Apsilankymo metu nenustatyta kambario grindų nelygumų, o baldai girgždėjo tik atsisėdus. Inspekcija nustatė baldų trūkumus ir pasiūlė pardavėjams tenkinti pirkėjo norą – pakeisti baldus kokybiškais.
Pirkėjas nesutiko, kad už 1 tūkst. 700 litų įsigyta „Ema" toliau būtų remontuojama. Tad jam baldai buvo pakeisti per savaitę. Vadovaujantis Ūkio ministerijos patvirtintomis Daiktų grąžinimo ir keitimo taisyklėmis, vartotojui, turinčiam prekės įsigijimo dokumentus ir nustačius jos defektus, nusipirkti nekokybiški daiktai gali būti remontuojami, keičiami ar už juos sugrąžinami pinigai.
„Gintaro baldų„ atveju norėčiau pasakyti, kad įmonė labai geranoriškai ir atsakingai įvertino vartotojo nusiskundimus, parduotuvės vedėja Jūratė Armonienė pasiūlė pirkėjui pasirinkti naujus baldus. Stengėsi juos kuo greičiau pakeisti, išsirinktus vartotojui atvežė į namus, o nekokybišką minkštą kampą pasiėmė. Pirkėjas iš tiesų dėkingas parduotuvei“, – sakė V.Malaveckienė.
Trukdė pašaliniai garsai
Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyrio vedėjo Antano Palenskio teigimu, šiuo metu ypač padaugėjo nusiskundimų dėl mobiliojo ryšio telefonų. Daugiausia skundžiamasi dėl telefonų liečiamuoju ekranu – jie neveikia, išsijungia, negalima atrakinti.
Vienas alytiškis mobiliojo ryšio telefoną „Samsung„ už vieną litą su „Tele2“ pokalbių planu įsigijo Naujojoje gatvėje veikiančioje parduotuvėje, kurią įsteigusi Varėnos rajone Merkinėje registruota Rūtos Vaščilaitės individualioji įmonė.
Kadangi šnekant nauju telefonu girdėjosi pašaliniai garsai ir buvo sunku susikalbėti, pirkėjas ėmė ieškoti pagalbos. Jo telefonas patikrinti buvo išsiųstas į Kaune esančią bendrovę Mobiliųjų telefonų techninis centras, tačiau sutrikimų nenustatyta.
Kai vartotojas kreipėsi į minėtą poskyrį dėl mobiliojo ryšio telefono defektų, jis vėl buvo tikrinamas toje pačioje Kauno bendrovėje dalyvaujant inspekcijos atstovams. Tada jau nustatyti pašaliniai garsai telefono ausinėse ir garsiakalbyje. Vartotojui atsisakius telefoną remontuoti, jam šis aparatas pakeistas nauju.
Remontavo kelis kartus
Panašus atvejis nutiko ir kitam alytiškiui, įsigijusiam mobiliojo ryšio telefoną „Nokia„ liečiamuoju ekranu Naujojoje gatvėje veikiančiame Kauno bendrovės „Spainetos prekybos sistema“ parduotuvėje. Už telefoną sumokėta 549 litai, dėl nuolatinių užstrigimų aparatas remontuotas tris kartus. Kai sugedo ketvirtą kartą, jis buvo išsiųstas patikrinti į Mobiliųjų telefonų techninį centrą. Gautas vartotojui nenaudingas atsakymas, nes broko nenustatyta.
Tik kai alytiškis kreipėsi į Alytaus ne maisto produktų inspektorius, ir jo telefonas toje pačioje Kauno bendrovėje buvo tikrinamas dalyvaujant inspekcijos atstovams, „Spainetos prekybos sistema" suskubo pakeisti telefoną net nesulaukus patikros išvadų. O jos buvo nenaudingos pardavėjams, nes nustatyta, jog telefonas buvo sugedęs.
„Aš manau, kad mobiliojo ryšio telefonai dalyvaujant mūsų atstovams tikrinami atidžiau, labiau atsižvelgiama į vartotojų poreikius, nei tai atliekama suteikiant serviso paslaugą tiekėjams. Tačiau būna, kad nusiskundimai dėl neva greitai sugedusių įsigytų mobiliojo ryšio telefonų ir nepasiteisina. Žmonės paprasčiausiai nemoka jais naudotis. Todėl prieš perkant modernius telefonus pirmiausia reikia išstudijuoti jų instrukciją, įsitikinti, ar bus sugebama jais naudotis", – pataria Valstybinės ne maisto produktų inspekcijos Alytaus poskyrio vedėjas A.Palenskis.
Alma Mosteikaitė